Takmer päť miliónov správ poslali používatelia Ústredného portálu verejnej správy slovensko.sk v prvom mesiaci tohto roka. Január 2018 bol historicky najvyužívanejším mesiacom portálu slovensko.sk. Hovoria o tom štatistiky Národnej agentúry pre sieťové a elektronické služby (NASES). V porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka ide oviac ako 4,5-násobný nárast.
V auguste 2017 prvýkrát portál evidoval viac ako milión prihlásení na
slovensko.sk. Odvtedy pod túto hranicu už neklesol.
„Je to dôkaz, že ľudia majú o e-komunikáciu so štátom záujem a elektronické služby sú čoraz využívanejšie. Našou úlohou je to, aby používatelia trávili na portáli svoj čas čo najefektívnejšie a najkomfortnejšie,“ hovorí generálny riaditeľ NASES Lukáš Sojka. Cez
slovensko.sk sa v januári rozsposlalo takmer 5 miliónov správ. To je doteraz navyšší počet správ, aký v mesiaci portál zaznamenal.
Elektronických rozhodnutí, ktoré zaslali úrady, bolo v januári vyše 700-tisíc. Elektronická komunikácia tak len za tento mesiac ušetrila inštitúciám vyše 1, 5 milióna eur, ktoré by v prípade fyzického zasielania minuli na poštovné náklady. Cez portál najviac komunikuje Sociálna poisťovňa, Všeobecná zdravotná poisťovňa,a.s. a Ministerstvo spravodlivosti SR cez svoje krajské súdy.
K elektronickým službám poskytuje telefonickú podporu aj Ústredné kontaktné centrum
slovensko.sk so svojimi vyškolenými operátormi. V porovnaní s januárom predchádzajúceho roka prijali o 2 500 viac požiadaviek, čo je medziročne 50-percentný nárast. Používatelia elektronických schránok si žiadali radu práve posledný januárový týždeň, kedy bolo potrebné elektronicky podať niektoré daňové priznania.
Viac informácií:
sekcia komunikácie NASES
E-mail:
press@nases.gov.sk