Preskočiť na hlavný obsah
SK

Doména gov.sk je oficálna

Toto je oficiálna webová stránka orgánu verejnej moci Slovenskej republiky. Oficiálne stránky využívajú najmä doménu gov.sk. Odkazy na jednotlivé webové sídla orgánov verejnej moci nájdete na tomto odkaze.

Táto stránka je zabezpečená

Buďte pozorní a vždy sa uistite, že zdieľate informácie iba cez zabezpečenú webovú stránku verejnej správy SR. Zabezpečená stránka vždy začína https:// pred názvom domény webového sídla.

  1. Domov
  2. Úrad
  3. Organizačné útvary
  4. Kvalita a Úrad vlády SR
  5. Výstup z konferencie „Kontinuálne zlepšovanie prostredníctvom CAF modelu – podpora garantov a metodikov CAF modelu"

Výstup z konferencie „Kontinuálne zlepšovanie prostredníctvom CAF modelu – podpora garantov a metodikov CAF modelu"

Úrad vlády Slovenskej republiky v spolupráci s Úradom pre normalizáciu, metrológiu a skúšobníctvo Slovenskej republiky zorganizoval dňa 24.1.2024 v účelovom zariadení Bôrik v poradí už 2. konferenciu na tému: „Kontinuálne zlepšovanie prostredníctvom CAF modelu – podpora garantov a metodikov CAF modelu". Konferencie sa zúčastnilo 48 účastníkov, a to zástupcovia z 11 ministerstiev, 7 ostatných ústredných orgánov štátnej správy, 4 stredných škôl, 1 vysokej školy a 2 zástupcovia samosprávy. Účastníci na tomto podujatí zdieľali nielen svoje praktické skúsenosti, ale množstvo hodnotných návrhov, inšpirácií a otázok, ktoré súvisia s využívaním CAF modelu v ich organizáciách.

Konferenciu otvorila Tatiana Janečková, zástupkyňa vedúceho Úradu vlády Slovenskej republiky. Vo svojej prezentácií vyjadrila CAF metodikom a garantom podporu v zavádzaní a využívaní kontinuálneho zlepšovania prostredníctvom CAF modelu, a to aj prostredníctvom organizovania pravidelných stretnutí garantov a metodikov CAF pod záštitou úradu vlády. ÚV SR v spolupráci s ÚNMS SR má ambíciu realizovať obdobné pracovné stretnutia garantov a metodikov CAF modelu aspoň 2 krát ročne na pôde úradu vlády. Cieľom týchto pracovných stretnutí je a bude odborná diskusia, výmena skúseností a dobrej praxe medzi jednotlivými organizáciami, ktoré využívajú CAF model a identifikovanie prekážok, ktoré vyplynuli z aplikačnej praxe počas implementácie a v neposlednom rade aj výmena skúseností so zahraničnými partnermi.

Na konferencii odznelo aj posolstvo/pozdrav od p. Tihana Puzić, zástupkyne vedúcej Európskeho CAF Centra, EIPA (The European Institute of Public Administration), ktorá vo svojom video príhovore zdôraznila potrebu vzájomnej spolupráce CAF modelu na národnej úrovni. Vyjadrila vďaku za silné reprezentovanie CAF modelu Slovenska v Európskej Únií a podporila užívateľov CAF modelu v dosahovaní zmien a kontinuálnom zlepšovaní kvality prostredníctvom CAF modelu.

Anna Budiaková, riaditeľka odboru kvality a projektového riadenia, Úradu pre normalizáciu, metrológiu a skúšobníctvo SR, prezentovala sumár aktivít CAF centra, ktoré poskytuje podporu pre užívateľov CAF modelu na Slovensku. Zdôraznila, že cesta k efektívnemu využívaniu CAF modelu a získaniu titulu Efektívny používateľ CAF modelu si vyžaduje, aby sa princípy výnimočnosti stali integrálnou súčasťou organizácie. Odporučila garantom a metodikom, aby činnosť ako implementácia CAF modelu a jeho udržiavanie bolo zaradené do opisov štátnozamestnaneckých činností zamestnancov organizácie, rovnako do systému vzdelávania o manažérstve kvality a aby metodici pravidelne informovali svoje vedenie o krokoch implementácie a využívania CAF modelu.

Prezentácia Ľubomíra Plaia, dlhoročného odborníka na štátnu službu, sa niesla v duchu historického prierezu - 20 rokov CAF Modelu na Slovensku. Zdôrazňoval potrebu vzdelávania a rozvoja zamestnancov vo verejnej správe v oblasti kontinuálneho zvyšovania kvality. Systém manažérstva výkonnosti a rozvoja zamestnancov považuje spolu s uceleným plánom manažérstva zmeny za dôležité piliere inovácie vo verejnej správe.

CAF metodik Úradu vlády Slovenskej republiky, Peter Minárik sa podelil o skúsenosti s realizáciou 2. cyklu a obhájenia titulu Efektívny používateľ CAF modelu. V jeho odporúčaniach rezonovali myšlienky funkčného manažérskeho systému, ktorý je postavený na angažovanosti zamestnancov a dostupnosti informácií. Aplikáciu CAF modelu vníma ako nástoj na zvyšovanie kvality poskytovaných služieb partnerom a zároveň ako spôsob na tvorbu zdravého pracovného prostredia, podporujúceho inovácie a rozvoj.

Robert Petík, finančný manažér zo sekcie plánu obnovy a člen CAF tímu Úradu vlády SR sa vo svojom príspevku zameral na efektívne procesy v súvislostiach CAF modelu. Efektívna a dobrá správa verejných vecí ako najvyšší cieľ si vyžaduje definované, transparentné a vizualizované procesy. Dôležitým predpokladom zlepšenia vo forme nového želaného stavu je dôkladná analýza aktuálnych procesov v organizácii verejnej správy.

Prezident Slovenskej spoločnosti pre kvalitu, Milan Šesták hovoril o potrebe nastavenia inovačného myslenia vo verejnej správe. Kultúra trvalého zlepšovania je filozofia, ktorá prináša trvalé hodnoty. Využívanie CAF modelu systémovo podporuje schopnosť organizácie sa neustále zlepšovať, prispôsobovať sa a uspokojiť tak dynamické požiadavky zákazníkov.

Philip Parzer, vedúci CAF Centra KDZ, prišiel z Viedne, aby sa so slovenskými metodikmi a garantmi CAF modelu podelil o jeho skúsenosti s využívaním CAF modelu nie len v Rakúsku, ale aj okolitých krajinách, kde KDZ poskytuje služby. CAF model prirovnal k pohľadu z balkóna na panorámu/krajinu..., ktorý umožňuje vidieť a vnímať prostredie z nadhľadu a vo vzájomných súvislostiach. Zdôraznil potrebu inštitucionalizácie CAF modelu do interných nariadení organizácie a edukáciu všetkých úrovní riadenia o tom, ako CAF model využívať a tak dosahovať lepšie výsledky.

Príspevok Martina Štullera z osobného úradu, Úradu vlády Slovenskej republiky, bol veľmi dobrým vstupom pre naštartovanie aktívnej diskusie účastníkov konferencie, keďže sa venoval téme podpory využívania CAF modelu zo strany vedenia organizácie. Jeho skúsenosti prepojil aj s výstupmi dotazníkov, ktoré Úrad vlády Slovenskej republiky realizoval v prípravnej fáze konferencie.

Účastníci konferencie ocenili debatu a vzájomné zdieľanie skúseností. Na záver konferencie účastníci spísali očakávania, resp. odporúčania a požiadavky, ktoré by im pomohli efektívnejšie využívať CAF model vo svojej organizácií a tak dosahovať lepšie výsledky na úrovni svojej organizácie aj na národnej úrovni.

Tešíme sa na ďalšie prínosné pracovné stretnutia.

Peter Minárik, CAF metodik, Úrad vlády Slovenskej republiky

PROGRAM KONFERENCIE (PDF, 460.68 kB)