Preskočiť na hlavný obsah
SK

Doména gov.sk je oficálna

Toto je oficiálna webová stránka orgánu verejnej moci Slovenskej republiky. Oficiálne stránky využívajú najmä doménu gov.sk. Odkazy na jednotlivé webové sídla orgánov verejnej moci nájdete na tomto odkaze.

Táto stránka je zabezpečená

Buďte pozorní a vždy sa uistite, že zdieľate informácie iba cez zabezpečenú webovú stránku verejnej správy SR. Zabezpečená stránka vždy začína https:// pred názvom domény webového sídla.

  1. Domov
  2. Úrad
  3. Organizačné útvary
  4. Sekcia štátnej služby a verejnej služby
  5. Centrum vzdelávania a hodnotenia
  6. Zoznam ponúkaných kurzov

Zoznam ponúkaných kurzov

Ponuka kurzov CVH (PDF, 225.25 kB)

Riadený výberový rozhovor

Riadený osobný rozhovor je validným nástrojom na identifikáciu potenciálu štátneho zamestnanca v súvislosti s overovaním jeho schopností a osobnostných vlastností vo vzťahu k štátnozamestnaneckému miestu. Kurz vychádza z behaviorálneho prístupu k výberovému rozhovoru ako efektívnej metóde overovania schopností a vlastností uchádzačov o štátnu službu, zohľadňuje špecifiká výberového procesu v štátnej správe.
URČENIE štátnym zamestnancom – členom výberových     komisií, ktorí uskutočňujú výberové konanie.
ROZSAH 7 hodín
CIEĽ
  • Poznať zásady vedenia riadeného osobného rozhovoru ako súčasti výberového konania v zmysle zákona o štátnej službe.
  • Osvojiť si poznatky pre efektívne kladenie otázok.
  • Poznať postup a metódy riadeného osobného rozhovoru a jeho vyhodnotenia.
OBSAH
  • Riadený osobný rozhovor ako súčasť výberového konania v zmysle zákona o štátnej službe.
  • Príprava na výberový rozhovor; zásady vedenia rozhovoru; postupnosť krokov pri vedení výberového rozhovoru.
  • Behaviorálnyprístup k výberovému rozhovoru, metóda STAR.
  • Tvorenie efektívnych otázok.
  • Postupy overenia požadovaných schopností a osobných vlastností uchádzača o štátnu službu.
  • Najčastejšie chyby pri robení výberového rozhovoru.
  • Faktory skresľujúce poznávanie a hodnotenie ľudí.
SPÔSOB VEDENIA Kombinácia prednášky, diskusie, individuálnych úloh, skupinovej práce, modelových situácií.

Mentoring

Absolvovanie kurzu je jednou z možných podmienok na výkon činnosti mentora na základe zákona o štátnej službe. Mentoring je proces, počas ktorého skúsený kolega pomáha novoprijatému štátnemu zamestnancovi nadobudnúť skúsenosti prostredníctvom časovo ohraničených, dôverných, osobných rozhovorov alebo iných učebných metód. Mentorovanie patrí medzi popredné metódy vzdelávania zamestnancov, je stratégiou ich osobného rozvoja.
URČENIE všetkým štátnym zamestnancom, ktorí sú alebo budú menovaní mentormi.
ROZSAH 7 hodín
CIEĽ
  • Adaptácia štátnych zamestnancov na základe zákona o štátnej službe.
  • Pochopenie podstaty mentoringua jeho prijatie v rámci organizácie.
  • Osvojenie si procesu mentorovania.
OBSAH
  • Mentor a jeho úloha v adaptačnom vzdelávaní na základe zákona o štátnej službe.
  • Vysvetlenie pojmov (mentor, mentorovaný, koordinátor), rozdiely kouč – mentor.
  • Osobnosť mentora – základné predpoklady.
  • Rola a kompetencie mentora.
  • Plánovanie a vedenie mentoringovýchstretnutí, proces mentorovania.
  • Budovanie vzťahov založených na dôvere.
  • Spätná väzba, otázky a odpovede.
  • Praktický nácvik mentoringu.
  • Prínosy mentoringu/ výhody pre všetkých zúčastnených.
SPÔSOB VEDENIA Kombinácia prednášky, diskusie, individuálnych úloh, skupinovej práce s využitím moderných tréningových metód, s dôrazom na praktický tréning a spätnú väzbu.

Manažérske kurzy jednodňové

Vedenie hodnotiaceho rozhovoru

Kurz je zameraný na zdokonaľovanie základných manažérskych zručností ako prostriedkov na zlepšenie práce a efektívnu motiváciu štátnych zamestnancov prostredníctvom hodnotenia a vhodne vedeného hodnotiaceho rozhovoru. Dozviete sa, ako pripraviť hodnotenie štátnych zamestnancov a ako efektívne viesť hodnotiaci rozhovor. Podľa čoho hodnotiť svojich podriadených, ako zistiť potreby ich rozvoja, ako ich motivovať.
URČENIE Kurz je určený pre všetkých vedúcich zamestnancov a všetkých štátnych zamestnancov, ktorí robia hodnotenie zamestnancov.
ROZSAH 7 hodín
CIEĽ
  • Zabezpečiť jednotnosť odborného vedenia a hodnotenia štátnych zamestnancov, so zameraním na  zvyšovanie manažérskych kompetencií u vedúcich zamestnancov.
  • Implementovať opatrenia, ktoré sa zavádzajú zákonom o štátnej službe.
OBSAH
  • Vymedzenie základných pojmov (hodnotenie štátnych zamestnancov; hodnotenie pracovného výkonu; posudzovateľ/hodnotiteľ; posudzovaný/hodnotený; miera produktivity, ratingové stupnice, hodnotiaci rozhovor).
  • Hodnotenie pracovného výkonu, typy a zdroje hodnotení, systémy hodnotenia.
  • Zásady hodnotiaceho rozhovoru.
  • Osobné a dvojstranné vplyvy, chyby posudzovateľov pri hodnotení výkonu.
  • Prepojenie hodnotiaceho rozhovoru a hodnotenia štátnych zamestnancov so zákonom o štátnej službe.
SPÔSOB VEDENIA Kombinácia prednášky, diskusie, individuálnych úloh s využitím moderných pomôcok a metód výučby, s dôrazom na praktický nácvik a spätnú väzbu.

Koučovací rozhovor v práci manažéra

Rozvíjanie schopností zamestnancov koučingom. Schopnosť umenia koučingu v riadiacich a manažérskych pozíciách je veľkou výhodou pre každého, kto vedie a riadi iných ľudí. Koučing je metóda na zvyšovanie potenciálu iných ľudí. Vedúcemu pomáha pri vedení a učení svojich pracovníkov väčšej zodpovednosti, lojalite aj výkonnosti.
URČENIE Kurz je určený všetkým vedúcim zamestnancom, ktorí chcú dosahovať ciele a rozvíjať svoje tímy prostredníctvom motivácie a angažovanosti ľudského potenciálu.
ROZSAH 7 hodín
CIEĽ
  • Poskytnúť nástroj na zvyšovanie kvality komunikácie  a zvyšovanie efektivity koučovaných pri dosahovaní cieľov;
  • Naučiť sa ako zvyšovať u koučovaných ochotu rozvíjať sa a dosahovať lepšie výsledky.
OBSAH
  • Čo to je koučing? Kde možno v manažérskej práci koučing využiť?
  • Fázy koučovacieho rozhovoru a ako v nich postupovať.
  • Prínos koučingu pre samotného manažéra.
  • Techniky a nástroje, ktoré robia koučing  účinnými a flexibilnými.
  • Praktický tréning koučovacieho rozhovoru.
  • Využitie prvkov koučovania na naladenie, nabudenie skupiny a na dosiahnutie spoločných cieľov.
SPÔSOB VEDENIA Kombinácia prednášky, diskusie, individuálnych úloh, skupinovej práce s využitím moderných tréningových metód, s dôrazom na praktický tréning a spätnú väzbu.

Stres manažment pre manažérov

Spoznajme viac stres, ktorý nás ovplyvňuje a stále viac sa stáva bežnou súčasťou nášho života a naučme sa s ním pracovať.
URČENIE Kurz je určený vedúcim štátnym zamestnancom, ktorých zaujíma, ako bojovať so stresom či syndrómom vyhorenia a lepšie zvládať zmeny v živote
ROZSAH 7 hodín
CIEĽ
  • Oboznámiť sa s mechanizmom stresu a jeho dopadom na pracovný (osobný) život.
  • Naučiť sa eliminovať negatívne emócie, ktoré stres sprevádzajú a získať schopnosti efektívne udržať pracovnú výkonnosť.
  • Spoznať a osvojiť si metódy a techniky zvládania stresu.
OBSAH
  • Pochopenie mechanizmu stresovej situácie
  • Skupinové a individuálne stresory
  • Syndróm vyhorenia
  • Obranné mechanizmy organizmu na stres
  • Reziliencia
SPÔSOB VEDENIA Spojenie interaktívneho školenia, diskusie, individuálnych úloh, skupinovej práce a špeciálnych pohybových a mentálnych cvičení      s využitím moderných tréningových metód.

Časový manažment pre manažérov

Kurz je určený štátnym zamestnancom, ktorých zaujíma, ako lepšie plánovať a využívať svoj čas, ako zvýšiť produktivitu a tým zlepšiť svoje výsledky či už v pracovnej alebo súkromnej oblasti. Kurz dodá motiváciu na dokončenie začatých vecí, naučí určovať priority, či dokázať povedať „nie“ zlodejom času.
URČENIE Kurz je určený pre všetkých vedúcich zamestnancov a všetkých štátnych zamestnancov, ktorí vedú pracovné skupiny alebo tímy.
ROZSAH 7 hodín
CIEĽ
  • Identifikovať rezervy vo využívaní času a eliminovať rušivé faktory.
  • Naučiť sa určovať priority a efektívne plánovať.
  • Proaktívne pracovať na sebarozvoji.
OBSAH
  • Časový manažment – 4 generácie časového manažmentu - prostriedky na plánovanie času.
  • Analýza využívania času – stratové faktory.
  • Multitasking – áno či nie?
  • Efektivita v plánovaní.
  • Priorizácia, fokus, selfmanažment.
  • Pravidlá a návyky úspešných ľudí – inšpirácie.
 
 
SPÔSOB VEDENIA Kombinácia prednášky, diskusie, individuálnych úloh a skupinovej práce s dôrazom na sebarozvoj.

Manažérske kurzy dvojdňové

Základné manažérske zručnosti

Kurz je zameraný na zdokonaľovanie základných manažérskych zručností. Vychádza z potreby efektívnejšie riadiť ľudí. Základom je výraznejšie využitie manažérskych nástrojov a procesov ako prostriedkov na zlepšenie práce a dosahovanie spoločných cieľov. Dozviete sa, ako efektívnejšie viesť ľudí, ako úspešnejšie iniciovať a presadzovať zmeny, ako lepšie pochopiť a motivovať svojich podriadených. Podľa čoho ich hodnotiť, poverovať ich a delegovať prácu.
URČENIE Kurz je určený pre všetkých vedúcich zamestnancov a všetkých štátnych zamestnancov, ktorí vedú pracovné skupiny alebo tímy,      je orientovaný predovšetkým na tých, ktorí doposiaľ neabsolvovali manažérske vzdelávanie.
ROZSAH 14 hodín
CIEĽ
  • Vymedzenie úlohy vedúceho zamestnanca ako manažéra a lídra.
  • Osvojenie si súboru základných manažérskych zručností ako prostriedku k efektívnemu dosahovaniu cieľov.
OBSAH
  • úloha manažéra vyplývajúca zo zákona č.55/2017 Z. z o štátnej službe a o zmene a doplnení niektorých zákonov
  • vymedzenie pojmov a základné manažérske funkcie
  • emocionálna inteligencia komunikačné zručnosti v manažmente
  • vedenie ľudí/ typológia tímu
  • manažment generácií XYZ
  • motivácia zamestnancov, hodnotenie
  • vedenie porád, delegovanie
SPÔSOB VEDENIA Kombinácia prednášky, diskusie, individuálnych úloh, skupinovej práce s využitím moderných tréningových metód, s dôrazom na praktický tréning a spätnú väzbu.

Komunikačné zručnosti pre manažérov

Kurz je zameraný na zdokonaľovanie manažérskych zručností v oblasti komunikácie. Zdokonaľovanie komunikačných zručností a zvládanie efektívnych komunikačných techník je jeden zo základných predpokladov efektívnej komunikácie v organizácii. Dozviete sa ako efektívne jednať a komunikovať s rôznymi typmi ľudí, aktívne počúvať, vhodne sa pýtať, zvládať náročné situácie, získate praktické zručnosti pre budovanie a udržanie pozitívnych vzťahov na pracovisku.
URČENIE Kurz je určený pre začínajúcich aj skúsených vedúcich zamestnancov a všetkých štátnych zamestnancov, ktorí vedú pracovné skupiny alebo tímy.
ROZSAH 14 hodín
CIEĽ
  • Zdokonaliť a rozvinúť komunikačné zručnosti.
  • Získať nástroje pre budovanie a udržanie pozitívnych a produktívnych vzťahov na pracovisku.
  • Rozvinúť schopnosti efektívne zvládať praktické komunikačné situácie.
  • Poznať vlastné silné a slabé stránky v komunikácii.
  • Naučiť sa zvládať náročné a záťažové situácie.
OBSAH
  • Princípy a zásady komunikácie
  • Verbálna a neverbálna komunikácia
  • Sebapoznanie – identifikácia vlastného komunikačného štýlu
  • Teória Ego stavov a jej využitie pre zefektívnenie komunikácie
  • Zdroje nedorozumení v komunikácii
  • Efektívna komunikácia
  • Riešenie špecifických komunikačných situácií v práci manažéra
  • Riešenie konfliktov
SPÔSOB VEDENIA Kombinácia prednášky, diskusie, individuálnych úloh, skupinovej práce s využitím moderných tréningových metód, s dôrazom na praktický tréning a spätnú väzbu.

Efektívne riadenie tímu

Tímová práca zvyšuje efektívnosť, vyvoláva u členov tímu väčšiu oddanosť úlohám, vytvára príležitosť pre individuálny rast členov. Kurz umožní zamyslieť sa nad svojim prístupom k vedeniu ľudí z pohľadu tímovej práce. Poskytne, prostredníctvom diagnostiky, prípadových štúdií, cvičení a hier, možnosť lepšie poznať seba a ľudí, s ktorými vedúci pracuje, poskytne námety na zefektívnenie práce s tímom.
URČENIE Kurz je určený začínajúcim aj skúseným vedúcim zamestnancom a štátnym zamestnancom, ktorí vedú pracovné skupiny alebo tímy.
ROZSAH 14 hodín
CIEĽ
  • Získať poznatky o fungovaní tímov a poznať svoj prístup k vedeniu ľudí.
  • Poznať súvislosti tímovej dynamiky a výkonu.
  • Získať zručnosti v poznávaní členov tímu a ovplyvňovaní tímovej práce.
OBSAH
  • Budovanie tímu – kontext tímovej práce, ciele tímu, normy.
  • Zloženie tímu, prijímanie nových členov.
  • Komunikácia v tíme, tímová spolupráca, tímové riešenie problémov.
  • Motivácia tímu a rozvoj členov tímu.
SPÔSOB VEDENIA Kombinácia prednášky, diskusie, diagnostiky, individuálnych úloh, skupinovej práce, modelových situácií.

Prezentačné zručnosti

Ako nadobudnúť prirodzené a sebavedomé vystupovanie a vedieť podať tie najdôležitejšie idey atraktívne a jasne.
URČENIE Kurz je určený všetkým štátnym zamestnancom, ktorí chcú zdokonaliť svoje prezentačné schopnosti a naučiť sa vystupovať pred skupinou. Tým, ktorí prezentujú výsledky práce iným.
ROZSAH 14 hodín
CIEĽ
  • Zvýšiť presvedčivosť a efektivitu osobného prejavu.
  • Dať účastníkom praktické nástroje a metódy pre zdokonalenie          a rozvoj vlastnej prezentačnej techniky.
  • Zvýšiť profesionálnu úroveň účastníkov, podporiť ich sebavedomie    a motiváciu prezentovať pred skupinou.
OBSAH
  • Predpoklady úspešnej prezentácie
  • Štruktúra a umenie efektívnej prezentácie
  • Používanie audiovizuálnych pomôcok
  • Príprava na prezentáciu
  • Tvorba prezentácie
  • Ako sa zbaviť trémy
  • Práca s publikom / s problémovými účastníkmi
  • Ako pracovať s energiou skupiny
  • Tréning prezentovania vlastnej témy
  • Spätná väzba k prezentácii
  • Individuálna analýza prezentačných schopností
SPÔSOB VEDENIA Kombinácia prednášky, diskusie, individuálnych úloh, skupinovej práce s využitím moderných tréningových metód, s dôrazom na praktický tréning a individuálnu spätnú väzbu.

Moderné prístupy k vedeniu ľudí a tímov (ako sa stať dobrým vodcom)

Kurz je súčasťou manažérskeho vzdelávania štátnych zamestnancov na základe zákona č. 55/ 2017 Z. z o štátnej službe a o zmene a doplnení niektorých zákonov Kurz je zameraný na zdokonaľovanie základných manažérskych zručností. Vychádza z potreby efektívnejšie riadiť ľudí. Základom je výraznejšie využitie manažérskych zručností v oblasti vedenia ľudí a tímov a v oblasti vodcovstva. Dozviete sa o nových prístupoch v oblasti vedenia a vodcovstva, o možnostiach implementácie týchto prístupov a nových poznatkov z výskumu a praxe do sféry štátnej služby. Zistíte, ako lepšie identifikovať vhodný štýl vedenia v konkrétnych situáciách, konkrétnych pracovných skupinách a tímoch. Tento kurz je orientovaný predovšetkým na podporu manažérov, ktorí doposiaľ neabsolvovali manažérske vzdelávanie.
URČENIE Kurz je určený pre všetkých vedúcich štátnych zamestnancov a všetkých štátnych zamestnancov, ktorí vedú pracovné skupiny alebo tímy.
ROZSAH 14 hodín
CIEĽ
  • zabezpečiť jednotnosť odborného vedenia so zameraním na  zvyšovanie manažérskych kompetencií u vedúcich štátnych zamestnancov,
  • implementovať opatrenia, ktoré sa zavádzajú zákonom o štátnej službe č. 55/2017 Z.z.,
  • rozvoj manažérskych zručností v oblasti vedenia ľudí a tímov.
OBSAH
  • Vedenie a vodcovstvo, prístupy k vedeniu a vodcovstvu
  • Kompetencie efektívneho manažéra a vodcu
  • Situačné prístupy k vedeniu ľudí
    1. Výber úspešného štýlu vedenia a rozhodovacie stromy
    2. Situačné vodcovstvo
    3. Motivácia ako cesta k efektívnemu výkonu
  • Interakčné prístupy vedenia
    1. Transakčný štýl
    2. Transformačné vedenie
  • Participácia a delegovanie
SPÔSOB VEDENIA Kombinácia prednášky, diskusie, individuálnych úloh s využitím moderných pomôcok a metód výučby s dôrazom na praktický nácvik a spätnú väzbu.