Preskočiť navigáciu 
Úvodná stránka Verzia pre tlač 
Mapa stránky RSS 
English
28.02.2008

Záznam z rokovania Rady vlády SR pre regionálnu politiku a dohľad nad štrukturálnymi operáciami


Dátum: 28. februára 2008

Miesto rokovania: ÚV SR, Bratislava

Prítomní: podľa prezenčnej listiny v prílohe

 
Program :
 
  1. Informácia o čerpaní štrukturálnych fondov a Kohézneho fondu za programové obdobie 2004 – 2006 (MF SR)
 
  1. Súhrnná správa o ukončení procesu schvaľovania operačných programov Slovenskej republiky na roky 2007 – 2013 financovaných z fondov Európskeho spoločenstva(MVRR SR)
 
  1. Informácia o stave pripravenosti a realizácie Regionálneho operačného programu a OP Bratislavský kraj (MVRR SR)
 
  1. Informácia o stave pripravenosti operačných programov cezhraničnej spolupráce 2007-2013 (MVRR SR)
 
  1. Informácia o pripravenosti a zabezpečení regionálnych štruktúr na čerpanie štrukturálnych fondov a Kohézneho fondu v programovom období 2007 – 2013 (VÚC)
 
  1. Rôzne
 

Priebeh rokovania:

 

Rokovanie Rady vlády SR pre regionálnu politiku a dohľad nad štrukturálnymi operáciami otvoril a viedol Dušan Čaplovič, podpredseda vlády SR pre vedomostnú spoločnosť, európske záležitosti, ľudské práva a menšiny. Navrhol zmeniť poradie bodu 3. za bod 4. rokovania. Na pripomienku F. Bruckmayera, AZZZ uviedol M. Kováč, ÚV SR, že posunutie termínu rokovania bolo na základe požiadavky MVRR SR. ÚV SR zasielal materiály na rokovanie a oznam o posunutí termínu elektronicky v troch častiach, ich nedoručenie pre AZZZ a ZMOS bolo spôsobené technicky. Na rokovaní boli všetky materiály zabezpečené.

 
  1. Informácia o čerpaní štrukturálnych fondov a Kohézneho fondu za programové obdobie 2004 – 2006 (MF SR)
 

František Palko, MF SR uviedol, že v období od 1. 5. 2004 do 22. 2. 2008 vyčerpala Slovenská republika zo záväzkov I. programového obdobia 2004 až 2006 za všetky programové dokumenty prostriedky vo výške 750,8 mil. EUR z celkového záväzku
1 169 mil. EUR, čo predstavuje čerpanie na úrovni 64,22 %. Celkovo SR zo záväzku 2004 vyčerpala 93,8 mil. EUR, t. j. 97%. Pre projekty ISPA/KF boli od začiatku implementácie do 22. 2. 2008 vyplatené faktúry v celkovej sume 544, 7 mil. EUR, čo predstavuje celkom 79,6 % z celkovej alokácie. K 22. 2. 2008 prijal platobný orgán na svoje účty prostriedky Kohézneho fondu vo výške 131,3 mil. EUR, čo predstavuje 32,4 % z celkovej alokácie. Na základe žiadostí platobných jednotiek sa z týchto prostriedkov vyplatilo 103,7 mil. EUR, čo predstavuje 25,6 % z celkovej alokácie. Pravidlo n + 2 nebolo splnené v rámci programových dokumentov JPD NUTS II Bratislava Cieľ 3 a Program Iniciatívy Spoločenstva Interreg IIIA.

 

Dušan Čaplovič, PPV uviedol, že najväčší tlak na čerpanie je záväzok za rok 2006, pritom sa vstupuje do nového programového obdobia. Z hľadiska výšky čerpania celkového záväzku 2004 – 2006 sú pre splnenie pravidla n+2  naďalej rizikovými JPD NUTS II Bratislava Cieľ 3 a Program Iniciatívy Spoločenstva Interreg IIIA Rakúsko – SR. Pozitívny trend čerpania je pri programových dokumentoch Sektorový operačný program Poľnohospodárstvo a rozvoj vidieka, Operačný program Základná infraštruktúra, Sektorový operačný program Priemysel a služby.

 

Ivan Oravec, SPPK uviedol, že SPPK upozorňovala v minulosti na možnosť prerozdeľovania FP a je potrebné poučiť sa. V niektorých oblastiach v ktorých nebol dostatok finančných prostriedkov boli pripravené projekty na kontrahovanie, ale v  niektorých oblastiach sa FP nevyčerpali.

 

Marian Janušek, MVRR SR  uviedol, že pri nastúpení novej vlády SR sa proces čerpania FP zdynamizoval. V porovnaní s inými krajinami EÚ, nie je SR v tejto oblasti na tom zle. Riadiace orgány v SR vykonali množstvo práce na zjednodušení administratívy s eurofondami.

 
Záver:
 

Rada vlády SR pre regionálnu politiku a dohľad nad štrukturálnymi operáciami:

1/ berie na vedomie predložený materiál „Informácia o čerpaní štrukturálnych fondov a Kohézneho fondu za programové obdobie 2004 – 2006“.

 
 
 
  1. Súhrnná správa o ukončení procesu schvaľovania operačných programov Slovenskej republiky na roky 2007 – 2013 financovaných z fondov Európskeho spoločenstva(MVRR SR)
 

Dušan Čaplovič, PPV uviedol, že materiál, pôjde na riadne medzirezortné pripomienkové konanie a následne na rokovanie vlády SR a predstavuje dôležitý medzník, ktorý uzatvorí proces schvaľovania všetkých operačných programov.

 

Marian Janušek, MVRR SR  uviedol, že cieľom materiálu je podať chronologickú informáciu o procese schvaľovania všetkých operačných programov. V materiáli sú podané informácie o globálnych a špecifických cieľoch, prioritných osiach a štruktúrované finančné plány jednotlivých operačných programov. Obsahom správy sú aj informácie o míľnikoch v procese vypracovávania každého operačného programu, o konaní a záveroch monitorovacích výborov a harmonogram výziev na rok 2008, ako aj už vyhlásené výzvy. Národný strategický referenčný rámec stanovuje národné priority, ktoré sú spolufinancované zo štrukturálnych fondov a Kohézneho fondu v programovom období 2007 – 2013. Tento dokument zabezpečuje, že pomoc z fondov bude využitá v súlade so strategickými usmerneniami Spoločenstva a určuje prepojenie medzi prioritami Spoločenstva na jednej strane a národným programom reforiem na strane druhej. V programovom období 2007 – 2013 bude SR prvýkrát riadiť a implementovať ŠF a KF počas celej dĺžky jeho trvania a zároveň v niekoľkonásobne vyššom objeme v porovnaní so skráteným programovým obdobím 2004 – 2006. Intervencie štrukturálnych fondov sú zamerané na zlepšenie hmotných podmienok, v ktorých sú poskytované vzdelávacie, sociálne, zdravotné a iné služby (investície do stavebných objektov a ich vnútorného vybavenia), intervencie z Európskeho sociálneho fondu sú zamerané na kvalitu a obsahovú stránku týchto služieb. V rámci cieľov 11 operačných programov, obsiahnutých v Národnom strategickom referenčnom rámci budú v rokoch 2007 - 2013 na Slovensku implementované finančné prostriedky z Európskeho fondu regionálneho rozvoja, Európskeho sociálneho fondu a Kohézneho fondu v celkovej výške 11 360,6 mil. EUR. Príspevky zo štrukturálnych fondov a Kohézneho fondu sú tematicky koncentrované na tri strategické priority Infraštruktúra a regionálna dostupnosť, Vedomostná ekonomika, Ľudské zdroje. Všetky riadiace orgány v priebehu schvaľovania operačných programov spracovali v rámci implementácie operačných programov riadiace dokumenty interné manuály procedúr, programové manuály a príručky pre žiadateľa. Ku všetkým týmto materiálom bol vykonaný audit firmou KPMG Slovakia s.r.o. Riadiace dokumenty zabezpečujú plnenie cieľov operačných programov a prioritných osí ako i činnosti spojené s výberom a realizáciou jednotlivých projektov. V tomto období prebieha aktualizácia vyššie uvedených riadiacich dokumentov a to na základe novelizácie Systému riadenia štrukturálnych fondov a Kohézneho fondu na obdobie 2007 – 2013, ktorého novela nadobudla účinnosť 21. januára 2008 a ukončenie tohto procesu sa očakáva do konca mesiaca február 2008. V rámci monitorovacích výborov boli schválené štatúty a rokovacie poriadky týchto monitorovacích výborov, respektíve ďalšie relevantné časti programových manuálov. Následne po zasadnutiach monitorovacích výborov sa začali spracovávať harmonogramy výziev. Výnimkou v tomto procese je Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií SR, vzhľadom na špecifické postavenie tohto rezortu boli v tomto procese vopred stanovení prijímatelia. V oblasti výstavby a modernizácie dopravnej infraštruktúry sú prijímateľmi jej správcovia a v oblasti modernizácie mobilného parku pre osobnú železničnú dopravu to bude jediný operátor železničnej osobnej dopravy. Riadiaci orgán pre Operačný program Doprava nebude pri implementácii operačného programu vyhlasovať výzvy na predkladanie projektov, ale bude postupovať podľa vopred definovaného a schváleného Zásobníka projektov. Výnimku tvorí aj Operačný program Technická pomoc, pri ktorom sa výzvy nevyhlasujú. V súčasnosti boli na Ministerstvo výstavby a regionálneho rozvoja SR predložené harmonogramy výziev na rok 2008 za všetky operačné programy pre programové obdobie 2007 až 2013. V pôsobnosti Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny SR zverejnil Fond sociálneho rozvoja dňa 21. 12. 2007 dve výzvy v rámci operačného programu Zamestnanosť a sociálna inklúzia. Výzvy sú vyhlásené k prioritnej osi č. 2 „Podpora sociálnej inklúzie“ opatrenie č. 2.1 a sú zamerané na podporu sociálnej inklúzie osôb ohrozených sociálnym vylúčením alebo sociálne vylúčených prostredníctvom rozvoja služieb starostlivosti s osobitným zreteľom na marginalizované rómske komunity. Pre Operačný program Zamestnanosť a sociálna inklúzia vyhlásila dňa 25. 2. 2008 Sociálna implementačná agentúratretiuvýzvu na predkladanie žiadostí o poskytnutie nenávratného finančného príspevku zameranú na podporu rozvoja ľudských zdrojov a zlepšenia kvality služieb poskytovaných neziskovými organizáciami. Ministerstvo školstva SR oznámilo, že dňa 22. 2. 2008 zverejnilo priame zadanie k národnému projektu „Vzdelávanie učiteľov základných škôl v oblasti cudzích jazykov v súvislosti Koncepciou vyučovania cudzích jazykov na základných a stredných školách“. Vypracovaním a implementáciou národného projektu Ministerstvo školstva SR poverí Štátny pedagogický ústav ako svoju priamoriadenú organizáciu. Na túto výzvu bolo vyčlených 500 mil. Sk. V pôsobnosti Ministerstva životného prostredia SR zverejnil riadiaci orgán dňa 18. 1. 2008 pre operačný program Životné prostredie doteraz päť výziev a to pre Prioritnú os 1 až 5. V pôsobnosti Ministerstva školstva SR pre operačný program Výskum a vývoj bola dňa 25.2.2008 vyhlásená výzva k prioritnej osi 5 Infraštruktúra vysokých škôl. V prílohe materiálu sú ako veľmi dôležitá informácia uvedené štruktúrované finančné plány pre jednotlivé operačné programy. Všetky informácie v tomto materiáli boli zostavené na základe podkladov, ktoré boli nášmu ministerstvu predložené riadiacimi orgánmi ku dňu 15. 2. 2007. V súčasnosti sa pripravuje aktualizácia všetkých vyššie uvedených informácií a materiál bude predložený na rokovanie vlády SR. Bola uzavretá etapa schvaľovania operačných programov a vyhlasovaním výziev sa začala etapa implementácie jednotlivých projektov pre splnenie stanovených cieľov Národného strategického referenčného rámca.

 

Radoslav Behúl, MVRR SR naotázku M. Flašíkovej-Beňovej ohľadom auditu interných manuálov uviedol, že orgán auditu v spolupráci s KPMG a.s. pripravuje 4. fázu auditu, ktorá by už mala byť auditom podľa čl. 71 nariadenia a potom bude vydané rozhodnutie o pripravenosti štruktúr.

 

František Palko, MF SR uviedol, že ihneď po obdržaní upravených interných manuálov prostredníctvom riadiacich orgánov, MF SR ako orgán auditu vykoná ich audit tak, aby bolo možné vydať výrok o pripravenosti na čerpanie FP. Termín závisí od auditovaných zložiek.

 
Záver:

Rada vlády SR pre regionálnu politiku a dohľad nad štrukturálnymi operáciami:

1/ berie na vedomie predložený materiál „Súhrnná správa o ukončení procesu schvaľovania operačných programov Slovenskej republiky na roky 2007 – 2013 financovaných z fondov Európskeho spoločenstva“.

 
 
  1. Informácia o stave pripravenosti operačných programov cezhraničnej spolupráce 2007-2013 (MVRR SR)
 

Marian Janušek, MVRR SR  uviedol, že cieľom materiálu je oboznámiť o stave pripravenosti programov cezhraničnej spolupráce pre obdobie 2007 – 2013, ktorých riadiacim orgánom alebo národným orgánom je Ministerstvo výstavby a regionálneho rozvoja SR. Materiál informuje o charaktere uvedených programov, ako aj o priebehu schvaľovania riadiacej dokumentácie. Skúsenosti pri príprave a implementácii programov INTERREG IIIA boli využité aj pri koncipovaní programov cezhraničnej spolupráce. Išlo predovšetkým o presadzovanie čo najmenšieho počtu priorít s širšie definovanými aktivitami z hľadiska dosiahnutia väčšej flexibility pri prípadnej realokácii finančných prostriedkov. V porovnaní s programovým obdobím 2000 – 2006, v programoch územnej spolupráce prináša nová finančná perspektíva 2007-2013 zásadné zmeny. Najdôležitejšou z nich je skutočnosť, že Iniciatíva Spoločenstva INTERREG sa stáva jedným z 3 cieľov štrukturálnych fondov pod názvom Európska územná spolupráca. Zameriava sa predovšetkým na udržateľný rozvoj Európskej únie tak, ako to stanovuje Lisabonská a Göteborská stratégia. Charakter tohto cieľa vyžaduje vysoko strategický prístup, čo znamená sústrediť pole podpory na menší počet priorít, ktoré sú z pohľadu programového územia kľúčovými. V zmysle Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady o Európskom fonde regionálneho rozvoja je podpora v oblasti cezhraničnej spolupráce v programovom období 2007-2013 zameraná najmä na rozvoj cezhraničných hospodárskych, sociálnych a environmentálnych činností prostredníctvom spoločných stratégií trvalo udržateľného územného rozvoja a najmä prostredníctvom podpory podnikania, najmä rozvoja malých a stredných podnikov, cestovného ruchu, kultúry a cezhraničného obchodu, podpory a zlepšenia spoločnej ochrany a správy prírodných a kultúrnych zdrojov ako aj prevencie prírodných a technických rizík; podpory prepojenia medzi mestskými a vidieckymi oblasťami; zníženia izolovanosti zlepšením prístupu k dopravným, informačným a komunikačným sieťam a službám ako aj cezhraničných vodných, odpadových a energetických systémov a zariadení; rozvoja spolupráce, kapacity a spoločného využívania infraštruktúr najmä v zdravotníctve, kultúre, cestovnom ruchu a školstve. Proces tvorby operačných dokumentov programov cezhraničnej spolupráce bol riadený na jednej strane predstaviteľmi národných orgánov jednotlivých krajín, na strane druhej partnermi regionálnej a lokálnej úrovne z príslušného prihraničného územia. Na oboch úrovniach sa zohľadňovalo partnerstvo ako horizontálny aspekt programovacieho procesu. Programy cezhraničnej spolupráce financujú rozvojové ciele, ktoré môžu a sú rozhodujúce na nižšej ako na národnej úrovni, napríklad regionálnej a lokálnej, a to podľa princípu subsidiarity. Tieto ciele sú stanovené ako výsledok spolupráce medzi sektorovými, regionálnymi a miestnymi aktérmi. Stratégie programov cezhraničnej spolupráce zohľadňujú rozdiely v úrovni hospodárstva a sociálneho rozvoja v rámci programového územia a stanovujú ciele a aktivity na zlepšenie socio-ekonomickej situácie. Ako súčasť tohto úsilia musia byť vytvorené podmienky ku konkurencieschopnosti územia, mala by byť podporená jeho dostupnosť a jeho hospodársky rozvoj ako aj pozitívne zmeny v podnikateľskom prostredí. Programy cezhraničnej spolupráce môžu iba čiastočne podporiť rozvoj územia. Ďalšie požiadavky k rozvoju budú implementované v súlade s rozvojovou stratégiou územia pomocou sektorových operačných programov a NSRR príslušných krajín. Integrovaný rozvoj cezhraničnej oblasti si vyžaduje zlepšenie podmienok spolupráce pomocou eliminácie fyzických a iných prekážok. Takisto si vyžaduje propagáciu aktuálnych iniciatív spolupráce. Z hľadiska koncepcie prípravy projektov bude v programoch cezhraničnej spolupráce v novom období uplatňovaný princíp tzv. vedúceho partnera, ktorý predstavuje oproti súčasnému stavu podstatnú zmenu. Vedúci partner alebo hlavný projektový žiadateľ podpíše zmluvu o poskytnutí nenávratného finančného príspevku s Riadiacim orgánom, zodpovedá  za implementáciu celého projektu a zároveň obdrží od Riadiaceho orgánu príspevok z Európskeho fondu pre regionálny rozvoj  bez ohľadu na to, z ktorej krajiny pochádza. Tieto prostriedky následne na základe dohody presúva svojmu partnerovi, resp. partnerom. Pri implementácii projektov musia byť splnené minimálne 2 kritériá z nasledujúcich podmienok: spoločné vypracovanie projektu, spoločná implementácia, spoločná účasť osôb na projekte a spoločné financovanie. Prostredníctvom uvedených podmienok sa dosiahne zámer, ktorým je posilniť hospodársku a sociálnu úroveň regiónov v prihraničných oblastiach v kontexte spoločného dosiahnutia cieľov programov.                Na zdôraznenie tohto faktu – t.j. spoločného úsilia príslušne spolupracujúcich krajín pripomíname, že na rozdiel od minulého programového obdobia, v tomto období neexistujú sprostredkovateľské orgány tzn. je odstránený akýsi individuálny systém implementácie programov. Tzn., že pre každé programové územie je vytvorený jeden certifikačný orgán a jeden orgán auditu na realizáciu finančného manažmentu programov. Stratégie a ciele programov sú výrazne naviazané na programové vyhlásenie vlády Slovenskej republiky, a to v zmysle rešpektovania kohézie a subsidiarity v procese umiestňovania zdrojov Európskej únie s istou mierou zapojenia samosprávnych krajov, taktiež v snahe zlepšiť dostupnosť územia ako elementárnej podmienky zvýšenia domácej i zahraničnej investičnej činnosti, pre ktorú je potrebné rozvinúť dopravnú infraštruktúru. Programy cezhraničnej spolupráce svojou mierou so zreteľom na špecifické potreby a možnosti toho ktorého programového územia podporujú zabezpečenie a zlepšenie rovnováhy horizontálnych princípov rešpektovaných všetkými stranami, kde jedným z cieľov je podpora trvalo udržateľného ekonomického a sociálneho rozvoja štátov Európskej únie. Na otázku D. Čaploviča ohľadom zlepšenia situácie v čerpaní FP v novom programovom období v rámci cezhraničnej spolupráce SR – Rakúsko uviedol, že v minulosti bol slabý záujem o spoluprácu z rakúskej strany. Uskutoční sa pracovné stretnutie vo Viedni so zástupcami Rakúska za účelom zlepšenia situácie v novom programovom období.

 

Dušan Čaplovič, PPV uviedol, že programy cezhraničnej spolupráce sú v etape intenzívnej prípravy. Programy cezhraničnej spolupráce sa prvýkrát budú realizovať v Schengenskom priestore. V novom programovom období by sa mala ešte zintenzívniť spolupráca susediacich regiónov. Zasadali už niektoré monitorovacie výbory ako napr. SR/Rakúsko a SR/Maďarsko. ÚV SR pripravuje spoločnú konferenciu SR- Maďarsko začiatkom apríla 2008. Ďalej uviedol, že ÚV SR pripravuje workshop v spolupráci s MVRR SR a Talianskym regiónom. ÚV SR rokuje o vstupe BSK do európskej siete významných regiónov, v spolupráci s predsedníctvom regiónu Emilia Romana. 

 

Igor Štefanov, MVRR SR uviedol, že MVRR SR vykonalo maximálne opatrenia na zníženie deficitu v čerpaní FP. Môže k tomu prispieť miera spolufinancovania 85% z ERDF pre Bratislavský aj mimo bratislavský región. Dňa 27. 2. 2008 sa uskutočnilo rokovanie s ÚV SR ohľadom finančného zabezpečenia konferencie s Maďarskou stranou. Dňa 28. 2. 2008 sa uskutočnilo zasadnutie Monitorovacieho výboru pre program cezhraničnej spolupráce SR-ČR o 10.00 hod.

 

Andrea Rajčáková, MVRR SR uviedla, že dňa 28. 2. 2008 na zasadnutí Monitorovacieho výboru pre program cezhraničnej spolupráce SR-ČR boli schválené hodnotiace kritériá. Výzva je plánovaná dňa 14. 4. 2008. Dňa 21. 1. 2008 sa uskutočnilo zasadnutie Monitorovacieho výboru pre program cezhraničnej spolupráce SR- Rakúsko. Výzva je plánovaná na marec 2008. Dňa 14. 2. 2008 sa uskutočnilo zasadnutie Monitorovacieho výboru pre program cezhraničnej spolupráce SR- Maďarsko. Dokumenty ešte nie sú vypracované. Dňa 12. 3. 2008 sa uskutoční zasadnutie Monitorovacieho výboru pre program cezhraničnej spolupráce SR- Poľsko. Výzva je plánovaná 24. 4. 2008. Program ENPI bol schválený na rokovaní vlády SR. Avšak v iných krajinách ešte nebol schválený.

 
  1. Informácia o stave pripravenosti a realizácie Regionálneho operačného programu a OP Bratislavský kraj (MVRR SR)
 
  1. Informácia o pripravenosti a zabezpečení regionálnych štruktúr na čerpanie štrukturálnych fondov a Kohézneho fondu v programovom období 2007 – 2013 (VÚC)

Marian Janušek, MVRR SR  uviedol, že ROP bol schválený Európskou komisiou dňa 24. septembra 2007.Finančný príspevok z Európskeho fondu regionálneho rozvoja pre ROP je 1,445 mld. EUR. V zmysle východísk pre vytvorenie stratégie je globálny cieľ ROP definovaný ako „Zvýšenie dostupnosti a kvality občianskej infraštruktúry a vybavenosti územia v regiónoch“. V poslednom štvrťroku 2007 a začiatkom roka 2008 prebiehala príprava programových a riadiacich dokumentov nadväzujúcich na operačný program Programový manuál ROP; Príručka pre žiadateľa v rámci ROP; Interný manuál procedúr RO pre ROP a podklady pre SO/RO; Komunikačný plán ROP; Plán strategických externých hodnotení ROP. Všetky dokumenty boli k dispozícii predstaviteľom samosprávnych krajov ale niektoré z nich aj iným sociálno-ekonomickým partnerom. Partneri boli priamo vyzvaní na zaslanie pripomienok ministerstvu. Interný manuál procedúr (IMP) vychádza z platnej legislatívy SR a EÚ týkajúcej sa riadenia a implementácie pomoci zo ŠF a KF v programovom období 2007-2013 a z koncepčných materiálov na národnej úrovni. IMP Riadiaceho orgánu pre ROP má charakter záväzného dokumentu, ktorý schvaľuje minister výstavby a regionálneho rozvoja SR ako štatutárny zástupca RO pre ROP. Ide o interný dokument, ktorý detailne popisuje procedurálne náležitosti na všetkých pracovných pozíciách, vrátane príslušných výstupov a termínov. Programový manuál ROP je dokument, ktorý podrobne rozpracúva prioritné osi ROP na úroveň opatrení, vrátane definície oprávnených aktivít a prijímateľov, špecifikuje oprávnené a neoprávnené náklady, východiskové a cieľové hodnoty indikátorov a podrobne rozpracúva finančný plán ROP. Programový manuál ROP bol vypracovaný v spolupráci so sociálno-ekonomickými partnermi na úrovni regionálnej samosprávy a na úrovni relevantných ústredných orgánov štátnej správy, ktorým bolo znenie Programového manuálu ROP zaslané na pripomienkovanie. Príručka pre žiadateľa v rámci ROP poskytuje potenciálnym žiadateľom všetky informácie potrebné pre orientáciu v procesných náležitostiach nevyhnutných pre získanie nenávratného finančného príspevku na spolufinancovanie projektov v rámci ROP v programovom období 2007-2013. Príručka pre žiadateľa v rámci ROP detailne, ale zároveň jasne a prehľadne, poskytuje žiadateľovi návod na splnenie náležitostí nevyhnutných na získanie NFP v rámci ROP. Príručka pre žiadateľa ROP je uverejnená na internetovej stránke Riadiaceho orgánu pre ROP www.build.gov.sk a súvisiacich stránkach www.nsrr.skwww.ropka.sk . Prvé a ustanovujúce zasadnutie Monitorovacieho výboru pre ROP sa konalo dňa 5.12.2007 v Bratislave. Monitorovací výbor pre ROP na svojom 1. zasadnutí na základe hlasovania členov Monitorovacieho výboru pre ROP schválil štatút a rokovací poriadok Monitorovacieho výboru pre ROP; hodnotiace kritériá pre opatrenia 1.1 ROP, opatrenie 4.2 ROP a opatrenie 6.1 ROP;výberové kritériá pre všetky opatrenia ROP; sústavu indikátorov horizontálnych priorít pre ROP. Implementácia ROP schváleného Európskou komisiou dňa 24. 9. 2007 začala uverejnením výzvy na opatrenie infraštruktúra vzdelávania dňa 21. 1. 2008. Ide o prvú z výziev v rámci opatrení ROP, pričom ide zároveň o opatrenie, s ktorým sa spájajú najväčšie očakávania zo strany verejnosti. Riadiaci orgán pre ROP vypracoval Harmonogram výziev pre opatrenia ROP na rok 2008 v súlade so Systémom riadenia štrukturálnych fondov a Kohézneho fondu. Harmonogram výziev uvádza predpokladané termíny zverejnenia výziev na predkladanie žiadostí o poskytnutie nenávratného finančného príspevku pre jednotlivé opatrenia ROP v kalendárnom roku 2008. Indikatívny časový harmonogram výziev ROP Opatrenie 1.1- január 2008 Opatrenie 4.2 -marec 2008 Opatrenie 2.1 -apríl 2008 Opatrenie 5.1 -apríl 2008 Opatrenie 3.1- máj 2008 Opatrenie 4.1 a,b máj - jún 2008 Opatrenie 3.2 máj – jún 2008. V rámci všetkých opatrení ROP budú vyhlasované priebežné výzvy, spravidla v trvaní jedného roka. Počas priebežnej výzvy bude realizovaných viacero hodnotiacich kôl, ktoré budú limitované maximálnym počtom žiadostí o NFP stanoveným pre jedno hodnotiace kolo podľa kapacitných možností Riadiaceho orgánu pre ROP, resp. SO/RO pre ROP. Predkladanie žiadostí o NFP bude realizované žiadateľom osobne vo vopred dohodnutom termíne (dátum a čas) v sídle Riadiaceho orgánu pre ROP, resp. SO/RO pre ROP. Žiadosť o NFP môže byť výberovou komisiou zaradená do tzv. databázy projektov, a to maximálne po dobu trvania priebežnej výzvy, t.j. spravidla na jeden rok.

Dušan Čaplovič, PPV na otázku M. Flašíkovej-Beňovej ohľadom prijatia uznesenia vlády SR na rokovaní vlády SR dňa 27. 2. 2008 týkajúceho sa schválenia BSK ako SORO v rámci OPBK uviedol, že zatiaľ ešte uznesenie vlády SR nebolo prijaté.

 

Juraj Blánár, ŽSK predniesol stanovisko za všetky VÚC.  K bodu 1. 1 informácie predloženej MVRR SR uviedol, že v  informácii absentuje racionálne zdôvodnenie neplnenia indikatívneho časového harmonogramu zapojenia regionálnych samospráv do riadenia ROP uvedeného v schválenom ROP – bez jednoznačného zdôvodnenia nastal posun v niektorých procesoch o 4 - 6 mesiacov. Časový harmonogram niektorých procesov bol čiastočne aktualizovaný v Správe o stave pripravenosti SR na čerpanie ŠF a KF schválenej vládou SR na zasadnutí dňa 16. 1. 2008, avšak opätovne sa neplnia ani tieto posunuté termíny (napr. návrh splnomocnenia). Návrh Splnomocnenia o delegovaní právomocí má byť podpísaný podľa predpokladu MVRR na prelome februára a marca 2008. Návrh Splnomocnenia nebol dodnes oficiálne doručený štatutárnemu zástupcovi Žilinského samosprávneho kraja ani ostatným VÚC. Dňa 20.2.2008 bol elektronicky doručený na odbor SORO oznam o pracovnej porade k dopracovaniu IMP dňa 26.2. 2008 na MVRR SR, ktorého prílohou bol návrh Splnomocnenia, avšak oficiálne pozvanie na rokovanie štatutárov o návrhu Splnomocnenia, ktorí ho budú podpisovať zatiaľ nie je. K bodu 1.2. Stav prípravy riadiacej dokumentácie uviedol, že v  informácii je uvedené, že „príprava Interného manuálu procedúr (IMP) RO pre ROP bola koordinovaná v spolupráci so samosprávnymi krajmi za účelom prípravy kompatibilných interných manuálov všetkých subjektov zainteresovaných do realizácie ROP v programovom období 2007-2013.“(str.2) VÚC dodnes nemajú k dispozícii IMP RO pre ROP napriek opakovaným požiadavkám VÚC o jeho doručenie. Pre vypracovanie IMP sprostredkovateľského orgánu pod riadiacim orgánom je nevyhnutným predpokladom pre jeho vypracovanie okrem poznania IMP RO mať aj uzatvorené Splnomocnenie o delegovaní právomocí RO v Regionálnom operačnom programe medzi MVRR SR a jednotlivými VÚC, ktoré tvorí súčasť IMP SORO. Absencia Splnomocnenia v doteraz predložených IMP SO/RO bola vytknutá samosprávnym krajom aj pri opakujúcich sa zisteniach nezrovnalosti audítora, vykonávajúceho systémový audit pripravenosti orgánov na riadenie ŠF. V informácii je uvedené, že „Programový manuál ROP bol vypracovaný v spolupráci so sociálno-ekonomickými partnermi na úrovni regionálnej samosprávy a na úrovni relevantných ústredných orgánov štátnej správy.“ (str.2). Deklarovaná spolupráca so sociálno-ekonomickými partnermi na úrovni regionálnej samosprávy spočívala v trojdňovej lehote na pripomienkovanie bez spätnej väzby na akceptovanie, resp. neakceptovanie pripomienok s odôvodnením. Informácia v prípade tvorby a aktualizácie príručky pre žiadateľa ani nehodnotí účasť samosprávnych krajov v týchto procesoch. Ako v prípade programového manuálu, aj pri tvorbe príručky však bola Ministerstvom VRR splnená požiadavka Vlády SR na spoluprácu medzi MVRR a VÚC podľa citovaného uznesenia 407/2007 len formou trojdňovej lehote na pripomienkovanie bez spätnej väzby na akceptovanie, resp. neakceptovanie pripomienok s odôvodnením a aktualizácie sa už nevykonali ani za tejto spolupráce. Napriek tomu, že VÚC majú riadiť program aj v oblasti prípravy a zverejňovania výziev v troch opatreniach, v prípade prípravy časového harmonogramu výziev na rok 2008 neboli kontaktované a ani neboli oboznámenés termínmi, ktoré zverejnilo MVRR SR na web-stránke. Navrhol, aby závery k bodu 4.a 5 boli spoločnými závermi, nakoľko body spolu súvisia a navrhol dať do záverov šesť bodov čo dali VÚC do záverov materiálu „Informácia o pripravenosti a zabezpečení regionálnych štruktúr na čerpanie štrukturálnych fondov a Kohézneho fondu v programovom období 2007 – 2013“.

 

Dušan Čaplovič, PPV SR uviedol, že materiál bodu rokovania č. 4 má presah do bodu č. 5.  Rada vlády SR bude hľadať cestu aby sa problematika riešila v určitom časovom horizonte. Nie je možné vyriešiť problém na terajšom rokovaní, nakoľko Rada je iba odporúčajúci orgán a nie je možné dávať príkazy ministerstvám. Možné je prijať isté odporúčania, s ktorými by sa mohli následne stotožniť ministri, aby sa mohlo postupovať vo vzájomnej zhode tak, aby SR mohla byť na konci programového obdobia 2007-2013 úspešná.

 

Milan Murgaš, BBSK uviedol, že materiál MVRR SR bol prednesený formou, akoby všetko idilicky fungovalo v ROP. Realita je však podstatne iná. Doplnil vystúpenie J. Blanára o informáciu k splnomocneniu o delegovaní právomocí, že doteraz nebolo štatutárovi VÚC doručená žiadne oficiálne splnomocnenie. Splnomocnenie malo byť pripravené už v mesiaci október 2007. Neoficiálne doručený materiál je absolútne neprijateľný dokument, ktorý nemá ani formu zmluvy. Text splnomocnenia sa odvoláva na interný manuál procedúr RO a SORO, čo je z právneho a procesného hľadiska absolútne nesprávne a neakceptovateľné. Splnomocnenie je právny akt medzi dvomi zmluvnými stranami a je to prejav slobodnej vôle. Interný manuál procedúr je vnútorný riadiaci dokument. Splnomocnenie má definovať kompetencie SORO na úroveň orgánu ako právny dokument a interný manuál procedúr má kompetencie zo splnomocnenia definovať na úroveň pracovných pozícií iba vnútorným dokumentom, ktorým sa riadi implementačný proces na SORO. Potrebné je prepracovať splnomocnenie tak, aby spĺňalo požiadavky kladené na tento druh právneho dokumentu a aby bol prijateľný pre obidve zmluvné strany a nie iba nanúteným z ministerstva na VÚC. Článok 6.2 navrhovaného splnomocnenia MVRR SR uvádza, že „RO má oprávnenie kedykoľvek čiastočne alebo v celom rozsahu odvolať. Odvolanie je účinné jeho písomným vyhotovením. Od preukázateľného doručenia je SORO povinné nepokračovať v činnosti na ktorú sa odvolanie vzťahuje a bezodkladne odovzdať RO všetky informácie“. Ak sa takto mieni decentralizovať, tak je to koniec decentralizácie. Preto sa VÚC domnievajú, že splnomocnenie by malo mať formu právneho dokumentu s vymedzenými a presne špecifikovanými kompetenciami SORO z dôvodu aby sa mohlo plnenie dokumentu vyhodnotiť z oboch strán. VÚC žiadajú, aby boli jasne špecifikované dôvody, kedy môže RO odobrať časť a všetky kompetencie SORO. Súčasné znenie je tak všeobecné, že RO môže kedykoľvek meniť úlohy a povinnosti a tiež brať na zodpovednosť SORO za úlohy, ktoré neboli SORO určené, alebo boli určené veľmi nejasne, alebo vágne. BBSK ako SORO pre ROP by malo vykonávať administratívne a archivačné práce pre tri opatrenia spojené s implementáciou. Toto vymedzenie kompetencie v porovnaní s implementáciu opatrenia 3.4 OPZI je značne zúžené. Potrebné je položiť si otázku, ako bude SR schopná vyčerpať FP zo ŠF. Teraz sa ide pred rok 2004. V prípade, že to bude tak ako to navrhuje MVRR SR, potrebné je konštatovať, že je to v rozpore s ROP. ROP naopak uvádza o rozširovaní decentralizovaných kompetencií.   ROP bol schválený EK a všetky následné dokumenty ho majú špecifikovať a nie popierať. BBSK navrhuje, aby bol spracovaný taký návrh splnomocnenia, ktorý bude jasne špecifikovať predmet splnomocnenia (tri decentralizované opatrenia ROP – Regenerácia sídiel, Infraštruktúra turizmu, cesty II. A III. triedy) a rozsah splnomocnenia (jednotlivé kompetencie SORO v rámci všetkých fáz implementačného procesu od vyhlasovania výziev až po záverečné hodnotiace správy špecifikované na úroveň SORO v súlade s definovanými kompetenciami na str. 135- 138 v ROP). BBSK požaduje aby v splnomocnení boli uvedené aj práva SORO na vzdelávanie zamestnancov, finančná pomoc z TP a iné. Čl. 6.4 splnomocnenia uvádza, že ak sa do 90 dní po podpise splnomocnenia neuzavrie dohoda podľa bodu 3.1.3, tak splnomocnenie zaniká. SORO vznikli na základe uznesenia vlády SR 832/ 2006 a 1014/2004, ktorým bol MVRR SR zaviazaný pripraviť splnomocnenie o delegovaní právomocí. Týmto článkom splnomocnenia MVRR SR si stanovil právomoc zrušiť SORO. Z toho vyplýva, že ak MVRR SR v danej lehote nepredloží zmluvu o financovaní, splnomocnenie jednoducho zanikne. Ďalej ak MVRR SR predloží neprijateľné podmienky a SORO odmietne podpísať splnomocnenie taktiež zanikne. Nie je možné delegovať právomoci bez delegovania FP. Množstvo, zdroj a spôsob financovania musí byť známy spolu s rozsahom kompetencií, nie až po troch mesiacoch. BSK preto navrhuje, aby v splnomocnení bolo určené, že zmluva o financovaní SORO je neoddeliteľnou súčasťou splnomocnenia a potrebné je podpísať oba dokumenty naraz. BBSK konštatuje, že pohyb MVRR SR vo vzťahu k VÚC je smerom dozadu. Pre VÚC je takáto prax neprijateľná a domnievajú sa, že dochádza k vážnemu ohrozeniu schopnosti SR čerpať FP z ROP.

 

Dušan Čaplovič, PPV SR uviedol, že je potrebné hľadať konsenzus a Rada vlády SR pre regionálnu politiku a dohľad nad štrukturálnymi operáciami nemôže vyriešiť všetky problémy uvedené VÚC. Je mu známe, že prebiehajú rokovania medzi MVRR SR a predsedom BSK V. Bajanom a niektoré záležitosti sa výrazne posunuli. Taktiež sa výrazne posunuli niektoré záležitosti v rokovaniach na ÚV SR so ZMOS. Nie je zástancom bezhlavého delegovania a potrebné je hľadať spôsob, ktorý pomôže. Rada vlády SR nemôže ukladať MVRR SR a navrhol prijať odporúčanie, aby sa materiálom VÚC bolo možné hlbšie oboznámiť. Je známe, že zo strany MVRR SR je záujem záležitosti riešiť.  Najdôležitejšie je zabezpečiť dohodu, na čom má záujem aj MVRR SR a následne je potrebné urobiť ďalšie kroky. Nemyslí si, že čerpanie fondov je ohrozené. PPV SR si dal vypracovať analýzu niektorých krokov MVRR SR z manažérskej stránky, ktorú už konzultoval s EK. EK niektoré opatrenia MVRR SR považuje za pozitívne a akceptovateľné, pretože je potrebné urobiť aj poriadok a nie je zástancom aby na rezortoch boli desiatky škatúľ v tzv. zásobníku projektov a nikomu sa neodpovedalo.

 

Marian Janušek, MVRR SR  uviedol, že pracovníci na MVRR SR pracujú veľmi kvalitne. VÚC mali iné predstavy ako MVRR SR. EK konštatovala, že dokumenty NSRR a ROP sú na veľmi dobrej úrovni. RO je MVRR SR, ktoré aj zodpovedá a MVRR SR robí všetko pre to aby na konci programového obdobia bolo možné konštatovať, že FP z EÚ boli použité čo najefektívnejšie. Pracovníci MVRR SR sú v spojení s pracovníkmi VÚC.

 

Radoslav Behúl, MVRR SR uviedol, že je splnomocnenie je v úplnom súlade so schváleným ROP. ROP bol schválený EK a tým nadobudol silu určitej legislatívy. Návrh splnomocnenia bol spracovaný štandardne podľa systému riadenia ŠF. Rozsah delegovaných kompetencií je známy zo znenia ROP vyše jedného roka. EK sa vyjadrilo, že rozsah delegovaných kompetencií je vyvážený. V tomto čase už po schválení ROP MVRR SR nevidí priestor na otvorenie tejto otázky. V programovom období 2004-2006 boli VÚC zapojené iba prijímania a hodnotenia projektov, vytvárali aj tzv. výberovú komisiu, ktorá však mala iba odporúčací charakter. Až v programovom období 2007-2013 sú VÚC prvýkrát zapojené do celého projektového cyklu, okrem iného aj v troch opatreniach v rámci ROP. MVRR SR môže písomne poskytnúť VÚC ďalšie informácie.

 

Monika Flašíková-Beňová, BSK uviedla, že VÚC už dlhodobo upozorňujú MVRR SR a diskutujú od začiatku spustenia procesu. BSK mal záujem byť SORO pre obe prioritné osi. MVRR SR nebolo ochotné vysvetliť prečo sa tak nestalo. Nakoniec to VÚC zobralo ako fakt. BSK sa však domnieval, že pre prioritnú os 1 bude platiť to čo bolo schválené v OP BK. Návrh zaslaného splnomocnenia však nekopíruje to čo bolo schválené v OP BK. BSK zatiaľ nie je   schválený ako SORO rámci OPBK uznesením vlády SR napriek tomu, že je to schválené v OPBK. V oblasti zverejňovania výziev by mal byť BSK zapojený do zverejňovania výziev a doteraz nebol BSK požiadaný aby participoval na príprave výzvy, hoci už v mesiaci marec by podľa harmonogramu mala byť vyhlásená výzva. BSK nemohol zamestnať pracovníkov, nakoľko BSK nemal doteraz návrh na prenos kompetencií a tiež z tohto dôvodu interný manuál nemohol byť pozitívne auditovaný. Odbor SORO nemá nič spoločné s aktivitami BSK a požiadala MVRR SR o vysvetlenie rozhodnutia, podľa ktorého kde bude BSK žiadateľom, odbor SORO nemôže vykonávať svoje aktivity. Nie je dôstojné ak v Monitorovacom výbore OP BSK sú dvaja zástupcovia BSK. Na rokovaniach s MVRR SR ak sa aj niečo dohodne tak sa to nedodrží alebo zmení, hoci BSK pristúpil na všetky podmienky MVRR SR ako RO. BSK preto žiada aby aspoň minimum v zmysle decentralizácie, t.j. kompetencie BSK dostal. BSK požaduje, aby MVRR SR pripravilo návrh na uznesenie vlády SR o zriadení SORO pre BSK, pretože by to inak bolo v rozpore so systémom finančného riadenia ŠF a KF. BSK sa pripája k ostatným VÚC aby sa mohlo otvorene a ústretovo diskutovať o delegovaní konkrétnych právomocí na SORO. BSK prijíma ponuku MVRR SR na vyškolenie pracovníkov. 

 

Dušan Čaplovič, PPV SR navrhol spojenie oboch bodov rokovania týkajúce sa VÚC a prijatie odporúčaní na rokovania. Navrhol zobratie na vedomie predložených materiálov aj s  pripomienkami v rámci diskusie a hľadanie konsenzu tak, aby sa v určitom časovom horizonte problém, ktorý sa často opakuje uzatvoril. Uskutočnilo sa pracovné stretnutie na úrovni predsedu vlády SR, predsedov VÚC a ministra výstavby a regionálneho rozvoja SR, na ktorom sa hovorilo aj o terajších problémoch a niektoré boli vyriešené.

Ján Mikolaj, PPV SR a MŠ SR  uviedol, že v zmysle Stanov Rady schválený vládou SR č. 250/ 2004, čl. 2 Postavenie Rady“, bod 5 sa uvádza, že „Činnosťou rady nie je dotknutá pôsobnosť a zodpovednosť ministerstiev ani ostatných ústredných orgánov štátnej správy pri plnení úloh súvisiacich s regionálnou a štrukturálnou politikou a činnosťami súvisiacimi s implementáciou predvstupovej pomoci z programov PHARE, ISPA a SAPARD, pomoci zo štrukturálnych fondov, Kohézneho fondu a Iniciatív Spoločenstva“. Na tomto rokovaní Rady sa stavajú tvrdenia proti tvrdeniu. V informáciách sú aj rozpory a materiály nie sú pripravené dostatočne. Materiály by mali byť pripravené vo forme správy alebo návrhu. V informácii sa uvádza o politike zdržovania, čo je silné vyjadrenie.

Monika Flašíková-Beňová, BSK uviedla, že rokovanie Rady vlády SR je lepšia pôda na vydiskutovanie problémov ako odkazovanie si cez tlačové konferencie. Riešenie je potrebné čo najskôr nájsť, aby sa mohlo pokročiť ďalej. Uviedla, že v zmysle Stanov Rady schválený vládou SR č. 250/ 2004, čl. 2 Postavenie Rady“, bod 3 sa uvádza, že „V prípade zistenia nedostatkov v rámci jednotlivých aktivít navrhuje ministerstvám a vláde SR prijatie príslušných opatrení“. Ďalej uviedla, že zastupuje BSK a dostala poverenie na vystúpenie na rokovaní Rady s predloženými pripomienkami práve preto, že BSK sa nedokázal dohodnúť s MVRR SR. Vystúpenie je spôsob ako prísť k spoločnému riešeniu.

Marian Janušek, MVRR SR  uviedol, že sa jedná o otvorený materiál a nie je možné teraz robiť nejaké závery, nakoľko by to bolo nesprávne. Pracovníci na MVRR SR majú v rámci OPBK v súčasnej dobe veľmi veľa povinností. Uviedol, že na predložené otázky MVRR poskytne odpovede. 

Milan Murgaš, BBSK uviedol, že keďže VÚC majú záujem na tom aby táto vláda SR bola úspešná tak VÚC nemôžu byť ticho a VÚC majú záujem aby SR vyčerpala čo najviac FP. Požiadal ministra výstavby a regionálneho rozvoja SR o rokovania s predsedami VÚC ako s partnermi. Radoví pracovníci MVRR SR nemôžu byť partnermi pre predsedov VÚC. Potom čo boli zverejnené prvé výzvy na MVRR SR to medzi zástupcami obcí a miest vrie.

Juraj Blánár, ŽSK  uviedol, že hoci VÚC nemajú doteraz podpísaný ani jeden dokument s MVRR SR, VÚC majú vytvorené SORO a naplnené platenými zamestnancami. To je silný argument ústretovosti. Ponúkol 48 pracovníkov zo SORO na pomoc MVRR SR riešiť úlohy ktoré MVRR SR nestíha plniť. Predložená informácia VÚC k bodu rokovania č. 5 je pomenovaním problémov pravým menom. Požiadal, aby Návrhy riešení uvedené v Informácii... boli vzaté na vedomie a aby sa nimi vláda SR zaoberala.

Jozef Turčány, ZMOS uviedol, že ZMOS už v mesiaci máj 2007 navrhoval, aby prebehla diskusia o princípoch partnerstva, miery decentralizácie, finančnej spoluúčasti a riadiacich a kontrolných procesoch. V mestách a obciach sa na toto rozhodnutie čaká. Navrhuje také rokovanie aby sa o tom veľmi rýchlo rozhodlo. 

Marian Janušek, MVRR SR  uviedol, že problematika eurofondov je veľmi náročná a potrebné je ponechať ju na odborníkov. Pracovníci MVRR SR by mali komunikovať s pracovníkmi VÚC a predsedovia VÚC by mali viac počúvať odborný potenciál pracovníkov VÚC. Uviedol, že na problematike sa intenzívne pracuje a požiadal o trpezlivosť.

Ján Mikolaj, PPV SR a MŠ SR  uviedol, že Rada vlády SR môže materiál k bodu č. 5   „Informácia o pripravenosti a zabezpečení regionálnych štruktúr na čerpanie štrukturálnych fondov a Kohézneho fondu v programovom období 2007 – 2013“ deklarovať ako požiadavku VÚC, avšak nie je vhodné aby ho Rada vlády SR schválila, resp. brala na vedomie. Jedná sa o stanovisko VÚC, nakoľko sú v ňom chyby a ma mal byť predložený skôr.

Dušan Čaplovič, PPV SR navrhol aby bol braný na vedomie materiál „Informácia o stave pripravenosti a realizácie Regionálneho operačného programu a OP Bratislavský kraj“ aj s pripomienkami, ktoré odzneli vo vystúpeniach ako napr. ochota VÚC poskytnúť pracovníkov VÚC pre potreby MVRR SR, postavenie Bratislavského samosprávneho kraja ako SORO v rámci OPBK na takú istú úroveň ako majú  ostatné VÚC v rámci ROP, formou schválenia uznesenia na rokovaní vlády SR a pokračovanie rokovaní na zodpovedajúcej úrovni t.j. minister, resp. štátny tajomník s predsedami VÚC, a nie aby predseda VÚC rokoval so štátnym úradníkom. Vyslovil presvedčenie, že spolupráca bude v budúcnosti na lepšej úrovni.

 
Záver:
 

Rada vlády SR pre regionálnu politiku a dohľad nad štrukturálnymi operáciami:

 

1/ berie na vedomie predložené materiály „Informácia o stave pripravenosti a realizácie Regionálneho operačného programu a OP Bratislavský kraj“ a „Informácia o stave pripravenosti operačných programov cezhraničnej spolupráce 2007-2013“ s pripomienkami odznenými na rokovaní Rady vlády SR.

 

2/ odporúča vláde SR  schváliť BSK ako SORO v rámci OPBK.

 

3/ odporúča MVRR SR prijať ponuku predsedov VÚC na využitie 48 pracovníkov zo SORO na pomoc riešenia aktuálnych úloh MVRR SR.

 

4/ odporúča MVRR SR zabezpečiť po podpise Splnomocnenia odborné školenia zamestnancov SO/RO pre jednotlivé pracovné pozície.

 

5/  odporúča ministrovi výstavby a regionálneho rozvoja SR a predsedom VÚC pokračovať v rokovaniach k problematike ROP a OPBSK na zodpovedajúcej úrovni.

 

6/ odporúča ministrovi výstavby a regionálneho rozvoja SR a predsedom VÚC rokovať o návrhoch riešení uvedených v materiáli „Informácia o pripravenosti a zabezpečení regionálnych štruktúr na čerpanie štrukturálnych fondov a Kohézneho fondu v programovom období 2007 – 2013“.

 
         6. Rôzne.
 
K uvedenému bodu sa neuskutočnilo rokovanie.
 
 
V Bratislave dňa 28. 2. 2008
 
 

Vypracoval: Miroslav Kováč, Sekretariát Rady vlády SR pre regionálnu politiku a dohľad nad štrukturálnymi operáciami

 

Odsúhlasil: Ivan Ištvánffy, tajomník Rady vlády SR pre regionálnu politiku a dohľad nad štrukturálnymi operáciami

 

Schválil: Dušan Čaplovič, predseda Rady vlády SR pre regionálnu politiku a dohľad nad štrukturálnymi operáciami