Preskočiť navigáciu 
Úvodná stránka Verzia pre tlač 
Mapa stránky RSS 
English
29.04.2000

Záznam zo zasadnutia RHSD SR konanej dňa 28. 4. 2000

Miesto konania : Úrad vlády SR
Prítomní : podľa prezenčnej listiny
Rokovanie viedol : Predseda Rady hospodárskej a sociálnej dohody SR
Ivan Mikloš


Program:
1. Návrh Zákon, o správe a vymáhaní súdnych pohľadávok.
Predkladá: minister spravodlivosti SR, Ján Čarnogurský
2. Návrh zákona č. 29/1984 Zb. o sústave základných a stredných škôl v znení neskorších predpisov.
Predkladá: minister školstva SR, Milan Ftáčnik
3. Návrh Zákon o reklame a o zmene Obchodného zákonníka.
Predkladá: minister hospodárstva SR, Ľubomír Harach
4. Návrh koncepcie privatizácie majetku v pôsobnosti Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky.
Predkladá: minister hospodárstva SR, Ľubomír Harach
5. Koncepcia reštrukturalizácie transformácie plynárenstva SR.
Predkladá: minister hospodárstva SR, Ľubomír Harach
6. Nové znenie Koncepcia reštrukturalizácie a privatizácie Transpetrolu, a.s.
Predkladá: minister hospodárstva SR, Ľubomír Harach
7. Správa o zahraničnom obchode Slovenskej republiky v roku 1999, predpoklad na rok 2000 so zameraním na podporu exportu.
Predkladá: minister hospodárstva SR, Ľubomír Harach
8. Návrh Zákon o štátnej službe a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
Predkladá: minister práce, sociálnych vecí a rodiny SR, Peter Magvaši
9. Nové znenie Návrh Zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon Národnej rady SR č. 123/1996 Z.z. o doplnkovom dôchodkovom poistení zamestnancov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
Predkladá: minister práce, sociálnych vecí a rodiny SR, Peter Magvaši

10. Správa o plnení acquis communautaire.
Predkladá: minister práce, sociálnych vecí a rodiny SR, Peter Magvaši
11. Návrh strednodobého finančného výhľadu na roky 2000 - 2003.
Predkladá: ministerka financií SR, Brigita Schmőgnerová
12. Zlepšenie právneho, regulačného a daňového rámca na podporu investícií.
Predkladá: minister hospodárstva SR, Ľubomír Harach
13. Návrh spôsobu, časového harmonogramu a postupu predaja minoritných majetkových účastí štátnych inštitúcií v bankách.
Predkladá: ministerka financií SR, Brigita Schmőgnerová
14. Komplexná správa o stave daňových a colných nedoplatkov k 31. 12. 1999 vrátane vyhodnotenia prijatých opatrení.
Predkladá: ministerka financií SR, Brigita Schmőgnerová
15. Návrh legislatívneho zámeru o zdravotnom poistení, postavení zdravotných poisťovní a o zriadení Správy zdravotného poistenia.
Predkladá: minister zdravotníctva SR, Tibor Šagát
16. Návrh Koncepcie transformácie štátnych podnikov vodární a kanalizácií.
Predkladá: minister pôdohospodárstva SR, Pavel Koncoš
17. Koncepcia agrárnej a potravinovej politiky SR do roku 2005 a Koncepcia lesníckej politiky SR do roku 2005.
Predkladá: minister pôdohospodárstva SR, Pavel Koncoš
18. Návrh realizačného projektu plnenia záväzkov z Generálnej dohody na rok 2000.
Predkladá: viceprezident KOZ SR, Peter Gajdoš
19. Rôzne.
Materiály na informáciu:
1. Informácia o vývoji finančnej situácie Sociálnej poisťovne v roku 1999.
Predkladá: riaditeľ Sociálnej poisťovne, Igor Lipták
2. Správa o činnosti Protimonopolného úradu SR za rok 1999.
Predkladá: predseda Protimonopolného úradu SR, Peter Nižňanský
3. Súhrnná správa o realizácii Medzinárodného roka starších ľudí.
Predkladá: minister práce, sociálnych vecí a rodiny SR, Peter Magvaši
4. Návrh legislatívneho zámeru Trestného zákona a Trestného poriadku.
Predkladá: minister spravodlivosti SR, Ján Čarnogurský
5. Návrh zákona NR SR o núdzových zásobách ropy a o ropných výrobkoch, o riešení stavu ropnej núdze a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
Predkladá: predseda SŠHR SR Ján Odzgan
6. Správa o sociálnej situácii obyvateľstva Slovenskej republiky v roku 1999 - vývoj za 10 rokov.
Predkladá: minister práce, sociálnych vecí a rodiny SR, Peter Magvaši
7. Návrh účasti trojstrannej delegácie Slovenskej republiky na 88. zasadnutí Generálnej konferencie Medzinárodnej organizácie práce v dňoch 30. mája až 15. júna 2000 v Ženeve.
Predkladá: minister práce, sociálnych vecí a rodiny SR, Peter Magvaši
8. Návrh Legislatívny zámer zákona o všeobecne prospešných spoločnostiach v bývaní.
Predkladá: minister výstavby a regionálneho rozvoja SR, István Harna
9. Telekomunikačná politika SR na roky 2000 - 2002.
Predkladá: minister dopravy, pôšt a telekomunikácií SR, Jozef Macejko

Rokovanie otvoril a viedol podpredseda vlády a predseda Rady Ivan Mikloš. Podpredseda za KOZ SR pán Gajdoš k programu navrhol, aby body č. 1, 3, 7, 10 boli presunuté na informáciu. Bod č. 6 z materiálov na informáciu - Správa o sociálnej situácii obyvateľstva Slovenskej republiky v roku 1999 - vývoj za 10 rokov bol presunutý ako posledný bod rokovania s tým sociálni partneri súhlasili. Návrh realizačného projektu plnenia záväzkov z Generálnej dohody na rok 2000 požiadal o presunutie ako bod č. 1. S týmto návrhom Rada nesúhlasila.
Minister zdravotníctva SR Tibor Šagát navrhol, aby bol bod č. 15 stiahnutý z rokovania.
Podpredseda za AZZZ SR pán Kollár navrhol stiahnuť bod č. 2 z rokovania. S týmto návrhom zástupca ministerstva školstva nesúhlasil.



K bodu 1
Návrh zákona č. 29/1984 Zb. o sústave základných a stredných škôl v znení neskorších predpisov.

Predmetný materiál uviedol štátny tajomník MŠ SR, pán Fronc.

Stanovisko za KOZ SR predniesol pán Gašperan, ktorý uviedol súhlasné stanovisko k častiam návrhu týkajúcu sa špeciálnych škôl, športovej prípravy a športových škôl a možnosti vzniku združených škôl. Pre oblasť zriaďovateľskej funkcie k SOU, učilištiam a strediskám praktického vyučovania odporučil ponechať zriaďovateľské právomoci rezortom a vzniesol požiadavku opätovne prerokovať s riešením financovania škôl.
Stanovisko za AZZZ SR predniesol pán Mrva, ktorý uviedol, aby bola spracovaná koncepcia vzdelávania a financovania škôl. Materiál odporučil vrátiť na prepracovanie v zmysle písomne predložených pripomienok v stanovisku a odporučil po zapracovaní pripomienok opätovne prerokovať materiál na rokovaní RHSD SR. (hlavne problém zriaďovateľskej funkcie rezortov).
Štátny tajomník MF SR pán Fronc trval na predloženom návrhu zákona a uviedol, že je pripravená koncepcia vzdelávania, ktorá bude zverejnená na budúci týždeň.
Za MH SR štátny tajomník pán Sabol odporúčal ponechať zriaďovateľskú funkciu MH SR a prideľovať finančné prostriedky priamo cez rezorty. Rovnaké stanovisko predniesli aj zástupcovia MDPT SR, MP SR, MVRR SR.
Za KOZ SR pán Barčík tlmočil negatívne stanovisko pracovnej skupiny RHSD SR pre problematiku SOU k zriaďovateľskej funkcii navrhnutej v predkladanom materiály.


Závery:
Rada
A: n e d o s p e l a k dohode.
B: AZZZ SR aj KOZ SR vyslovili n e s ú h l a s s predloženým materiálom.
C: sociálni partneri p o ž a d u j ú v zmysle zákona č. 106/1999, § 6 ods. 7 a Rokovacieho poriadku čl. 7, ods. 8 jeho prepracovanie a opätovné prerokovanie.


K bodu 2
Návrh koncepcie privatizácie majetku v pôsobnosti Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky.

Predmetný materiál uviedol štátny tajomník MH SR pán Sabol

Stanovisko za KOZ SR predniesol pán Barčík, ktorý s materiálom, ako koncepciou nesúhlasil, žiadal ho dopracovať v konkrétnej podobe podľa jednotlivých objektov privatizácie a predložiť RHSD SR v náhradných termínoch.
Stanovisko za AZZZ SR predniesol pán Pavlů, ktorý odporučil zobrať materiál na vedomie a informoval partnerov, že v priebehu 3 - 4 týždňov predkladateľovi dodajú pracovné vyjadrenie aj jednotlivé zväzy AZZZ SR.
Sociálni partneri aj predkladateľ sa zhodli na tom, že obsah materiálu nevystihuje jeho názov.

Závery:
Rada
A. b e r i e n a v e d o m i e predložený materiál,
B. o d p o r ú č a zosúladiť názov s jeho obsahom,
C. AZZZ SR p o ž a d u j e, aby sa jednotlivé zväzy mohli k jednotlivým koncepciám vyjadriť - predkladateľovi predložia v priebehu 3 - 4 týždňov vecné pripomienky.



K bodu 3
Koncepcia reštrukturalizácie transformácie plynárenstva SR.

Predmetný materiál uviedol štátny tajomník MH SR pán Sabol.
Stanovisko za KOZ SR predniesla pani Brodzianska, ktorá súhlasila s predkladanou Koncepciou za podmienky, že budú zohľadnené pripomienky KOZ SR z písomného stanoviska.
 KOZ SR je zásadne proti rozštiepeniu jednotného plynárenského podniku v rámci budúceho privatizačného projektu,
 KOZ SR má požiadavku o privatizácii časti akcií vo forme zamestnaneckých akcií,
 KOZ SR je za to, aby štát v budúcnosti ako majoritný vlastník akcií zachoval právo regulovať ceny za plyn,
Stanovisko za AZZZ SR predniesol podpredseda Rady pán Kollár, ktorý vyjadril podporu úsiliu vlády a podporu rozvoja slovenskej ekonomiky a navrhol stretnutie premiéra, podpredsedu vlády pre ekonomiku a ekonomických ministrov na doriešenie ďalšieho vývoja ekonomiky.
AZZZ SR má výhrady k spôsobu privatizácie a nie k privatizácii ako takej, a to hlavne z dôvodov:
1. Ide o zabezpečenie príliš dôležitej a zložitej problematiky, ktorú materiál rieši nedostatočne. AZZZ SR súhlasí s predloženými princípmi, za predpokladu doriešenia pripomienok.
2. AZZZ SR požaduje jednoznačne stanoviť ciele privatizácie z hľadiska:
 záujmov štátu,
 strategických potrieb SPP,
 záujmov ostatných nadväzujúcich odvetví NH.
3. AZZZ SR žiada materiál dopracovať za účasti dotknutých subjektov.

Závery:
Rada
A: n e d o s p e l a k dohode,
B: o d p o r ú č a uskutočniť stretnutie na úrovni premiéra, podpredsedu vlády pre ekonomiku
a ekonomických ministrov s AZZZ SR k doriešeniu problémov.
C: KOZ SR s ú h l a s í s materiálom s pripomienkami.





K bodu 4
Nové znenie Koncepcia reštrukturalizácie a privatizácie Transpetrolu, a.s.

Predmetný materiál uviedol štátny tajomník MH SR pán Sabol

Stanovisko za AZZZ SR predniesol pán Kollár, ktorý mal k materiálu pripomienky podobne ako k plynárenstvu, ale v menšom rozsahu.
Materiál nespĺňa podmienky na reštrukturalizáciu. AZZZ SR požaduje neunáhliť privatizáciu. V prípade jej čiastočnej privatizácie stanoviť jednoznačne ciele z hľadiska:
 záujmov štátu,
 strategických potrieb Transpetrolu,
AZZZ SR prípadný proces privatizácie odporúča pripraviť s jasnou formuláciou požiadaviek na potenciálneho partnera.
Stanovisko za KOZ SR predniesla pani Brodzianska, ktorá nepovažuje za potrebné urýchľovať reštrukturalizáciu a privatizáciu Transpetrolu, a.s. z dôvodov:
 Predaj podielu akcií spôsobí delenie zisku. Budúca dividendová politika môže odčerpať zdroje vyprodukované spoločnosťou, potrebné na investície
 V súčasnej podobe môže štát regulovať „cenovú politiku prepravy a skladovania ropy“.
 Mala by sa zabezpečiť účasť zamestnancov na riadení formou zamestnaneckých akcií (min. 5%).
 SR svojou rozlohou, počtom obyvateľov, jednou rafinériou - nemusí kopírovať iné krajiny v snahe vytvárať konkurenčné prostredie vo všetkom.
 Transpetrol, a.s. je schopný získať úver za prijateľných podmienok sám.
KOZ SR odporúča zohľadniť pripomienky z písomného stanoviska, najmä požiadavky na zamestnanecké akcie pre zamestnancov Transpetrolu, a. s.

Závery:
Rada
A. b e r i e n a v e d o m i e materiál s pripomienkami,
B. o d p o r ú č a uskutočniť stretnutie na úrovni premiéra, podpredsedu vlády pre ekonomiku a ekonomických ministrov s AZZZ SR k doriešeniu problémov.


K bodu 5
Návrh Zákon o štátnej službe a o zmene a doplnení niektorých zákonov.

Predmetný materiál uviedol minister práce, sociálny vecí a rodiny SR Peter Magvaši. Ide o opakované prerokovanie materiálu, ktoré je v novom znení a bolo vypracované na základe posudku Európskej komisie. Nový návrh zákona reaguje na výhrady Európskej komisie súvisiace s pracovnými podmienkami štátnych zamestnancov a s navrhovaným prechodom zamestnancov do štátnej služby.

Stanovisko za AZZZ SR predniesol pán Mrva, ktorý nesúhlasí s prijatím návrhu. AZZZ SR na základe požiadavky Združenia miest a obcí Slovenska žiada o pozastavenie legislatívneho procesu na tomto návrhu, vzhľadom na pripravovanú reformu verejnej správy.
AZZZ SR žiada, aby bol vypracovaný jeden návrh zákona, ktorý pripravoval podmienky a pracovné vzťahy zamestnancov verejnej správy, a to ako v štátnych orgánoch, tak aj v územnej samospráve. Z uvedených dôvodov AZZZ SR neodporúča návrh zákona o štátnej službe predložiť na rokovanie vlády SR.
Stanovisko za KOZ SR predniesol pán Gašperan. KOZ SR víta predloženie návrhu zákona o štátnej službe, ako príspevok k stabilizácii v štátnej správe. KOZ SR predložila svoje pripomienky v písomnom stanovisku: KOZ SR žiada uplatniť týždenný pracovný čas v rozsahu 37,5 h. a zásadne nesúhlasí s platovou tabuľkou.
Ak budú ich pripomienky zohľadnené, odporúča návrh zákona predložiť na ďalšie legislatívne pokračovanie.
MPSVR SR predložilo písomné vyjadrenie k pripomienkam KOZ SR.

Závery:
Rada
A: n e d o s p e l a k dohode,
B: KOZ SR s ú h l a s í s predloženým materiálom s pripomienkami,
C: AZZZ SR n e s ú h l a s í s predloženým materiálom a žiada pozastavenie legislatívneho
procesu na tomto návrhu, vzhľadom na pripravovanú reformu verejnej správy.



K bodu 6
Nové znenie Návrh Zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon Národnej rady SR č. 123/1996 Z.z. o doplnkovom dôchodkovom poistení zamestnancov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.

Predmetný materiál uviedol minister práce, sociálnych vecí a rodiny SR, pán Magvaši. Návrh zákona bol opätovne prerokovaný.

Stanovisko za AZZZ SR predniesol pán Moravčík, ktorý súhlasil s predloženým návrhom, ale žiadal, aby pri rokovaniach boli obaja sociálni partneri rovnocenne zapojení do procesu a neboli používané ani voči jednému partnerovi argumenty typu „rozpor odstránený na požiadanie ....“ pričom nie je uvedený vecne prijateľný argument.
Stanovisko za KOZ SR predniesol pán Gašperan, ktorý súhlasil s predloženým návrhom novelizácie zákona.
Závery:
Rada
A: s ú h l a s í s predloženým materiálom,
B: o d p o r ú č a predkladateľovi predložiť materiál na ďalšie legislatívne konanie.



K bodu 7
Návrh strednodobého finančného výhľadu na roky 2000 - 2003.

Predmetný materiál uviedol štátny tajomník MF SR, pán Vaškovič.
Stanovisko za KOZ SR predniesol pán Gajdoš, ktorý hodnotil návrh strednodobého finančného výhľadu ako užitočný. Odporučil ho zobrať na vedomie a pokračovať v tvorbe pri zohľadnení pripomienok uvedených v písomnom stanovisku. KOZ SR upozornila na úplnú absenciu sociálnych aspektov SFV.
Stanovisko za AZZZ SR predniesol pán Vaškovič, ktorý ocenil predloženie výhľadu a odporučil po zohľadnení pripomienok z písomného stanoviska jeho prijatie.
AZZZ SR pokladá za účelné spoločné rokovanie o širších aspektoch vývoja SR na najvyššej úrovni partnerov, s cieľom dosiahnuť a zachovávať jednotný racionálny postup a sociálny mier v SR.

Závery:
Rada
A: b e r i e n a v e d o m i e predložený materiál s pripomienkami,
B: o d p o r ú č a predkladateľovi predložiť materiál na ďalšie legislatívne konanie.


K bodu 8
Zlepšenie právneho, regulačného a daňového rámca na podporu investícií.

Predmetný materiál uviedol štátny tajomník MH SR pán Sabol.
Stanovisko za KOZ SR predniesol pán Gajdoš, ktorý po zapracovaní pripomienok KOZ SR z písomného stanoviska s materiálom súhlasil. KOZ SR upozornila na zníženie transférov do sociálneho a zdravotného poistenia, a na celú sociálnu oblasť, na výstavbu bytov a diaľnic a do verejnej hromadnej dopravy.
Stanovisko za AZZZ SR predniesol pán Vaškovič, ktorý s predloženým materiálom súhlasil. AZZZ SR pokladá návrh za otvorený, o ktorom by sa malo priebežne rokovať, aktualizovať ho a zabezpečovať predpoklady na jeho napĺňanie.


Závery:
Rada
A: s ú h l a s í s predloženým materiálom s pripomienkami.
B: o d p o r ú č a predkladateľovi predložiť materiál na ďalšie legislatívne konanie.


K bodu 9
Návrh spôsobu, časového harmonogramu a postupu predaja minoritných majetkových účastí štátnych inštitúcií v bankách.

Predmetný materiál uviedol štátny tajomník MF SR, pán Vaškovič.

Stanovisko za KOZ SR predniesol pán Gajdoš, ktorý v predkladanom materiály postrádal analýzu príčin stratovosti týchto bánk. KOZ SR je zásadne proti navýšenie základného imania týchto bánk zo strany štátnych inštitúcií pred ich predajom. KOZ SR vzniesla pripomienku k zrušeniu účasti zamestnancov v dozorných radách akciových spoločností a nesúhlasila s tézou o nadmernej ochrane pracovnej sily.
Stanovisko za AZZZ SR predniesol pán Vaškovič, ktorý súhlasil s materiálom s pripomienkami uvedenými v písomnom stanovisku, odporučil vypustiť z materiálu Slovenskú kreditnú banku a materiál vo vzťahu k Poľnobanke, Poštovej banke a Dopravnej banke odporučil schváliť.

Závery:
Rada
A: s ú h l a s í s predloženým materiálom s pripomienkami.
B: o d p o r ú č a predkladateľovi predložiť materiál na ďalšie legislatívne konanie.



K bodu 10
Komplexná správa o stave daňových a colných nedoplatkov k 31. 12. 1999 vrátane vyhodnotenia prijatých opatrení.

Predmetný materiál uviedol štátny tajomník MF SR, pán Vaškovič.
Stanovisko za KOZ SR predniesol pán Gajdoš, ktorý odporučil predkladanú správu zobrať na vedomie a realizovať opatrenia na zabezpečenie vymáhania daňových a colných nedoplatkov. KOZ SR upozornila na nízku efektívnosť daňovej a colnej sféry.
Stanovisko za AZZZ SR predniesol pán Pavlů, ktorý odporučil správu zobrať na vedomie ako číselný prehľad stavu s dôležitými pripomienkami. Odporučil vypracovať vecne účinné racionálne postupy zabezpečujúce výber daní a tým možnosti plnenia úloh štátu bez umelej diskriminácie platcov daní voči úradníkom v správe daní s uprednostnením eliminácie závažných problémov pred riešením nespočetných formálnych otázok.


Závery:
Rada
A: s ú h l a s í s predloženým materiálom s pripomienkami.
B: o d p o r ú č a predkladateľovi predložiť materiál na ďalšie legislatívne konanie.



K bodu 11
Návrh Koncepcie transformácie štátnych podnikov vodární a kanalizácií.

Predmetný materiál uviedol vedúci úradu MP SR pán Varjú.
Stanovisko za AZZZ SR uviedol pán Mrva, ktorý požadoval moratórium na majetok štátu a odporučil po zohľadnení pripomienok z písomného stanoviska materiál prijať.
Stanovisko za KOZ SR predniesol pán Barčík, ktorý s návrhom koncepcie súhlasil po zohľadnení pripomienok z písomného stanoviska. KOZ SR upozornila na zachovanie funkčnosti a efektívnosti podnikov VaK, ktorá môže byť transformáciou znížená. Požadovala zachovanie gescie štátu v cenotvorbe a upozornila na riešenie pracovnoprávnych vzťahov súčasných zamestnancov s nástupníckou organizáciou.
Ministerka pre správu a privatizáciu NM SR pani Machová upozornila sociálnych partnerov, že na obce nemôže prejsť majetok.


Závery:
Rada
A: s ú h l a s í s predloženým materiálom s pripomienkami.
B: o d p o r ú č a predkladateľovi predložiť materiál na ďalšie legislatívne konanie.



K bodu 12
Koncepcia agrárnej a potravinovej politiky SR do roku 2005 a Koncepcia lesníckej politiky SR do roku 2005.

Predmetný materiál uviedol vedúci úradu MP SR pán Varjú.
Stanovisko za AZZZ SR uviedol pán Moravčík, ktorý odporučil po zapracovaní pripomienok z písomného stanoviska predložiť materiál na ďalšie legislatívne konanie. Zhodnotil Koncepciu lesníckej politiky do roku 2005 po stránke systémovej, odbornej i obsahovej za materiál spracovaný na dobrej úrovni.
Stanovisko za KOZ SR uviedol pán Kučinský, ktorý súhlasil s predloženým návrhom Koncepcie agrárnej a potravinovej politiky SR do roku 2005 a Koncepcie lesníckej politiky SR do roku 2005.
Závery:
Rada
A: s ú h l a s í s predloženým materiálom s pripomienkami.
B: o d p o r ú č a predkladateľovi predložiť materiál na ďalšie legislatívne konanie.



K bodu 13
Návrh realizačného projektu plnenia záväzkov z Generálnej dohody na rok 2000.

Predmetný materiál uviedol viceprezident KOZ SR pán Gajdoš, ktorý KOZ SR predložila ako iniciatívny. Pán Gajdoš zdôvodnil v súlade s čl. VI. ods. 7 potrebu realizačného projektu, ktorým sa má určiť mechanizmus kontroly plnenia záväzkov sociálnych partnerov.

Stanovisko za vládnu stranu uviedol podpredseda vlády a predseda Rady Ivan Mikloš, ktorý s predloženým návrhom nesúhlasil. Generálna dohoda je dohodou všetkých troch strán, a preto jej plnenie nemôže byť limitované len termínmi jedného partnera. Mechanizmus vyhodnotenia záväzkov prijatých v GD je zakotvený v Spoločných ustanoveniach, článok 6, tejto dohody v bode 7. Vládna strana si určí akým spôsobom bude napĺňať záväzky prijaté v GD. Za vládnu stranu rozpracovali rezorty na svoje podmienky plnenie GD na rok 2000 a prijali postup ich plnenia. Odpočet a spôsob plnenia bude predmetom rokovania RHSD SR v dohodnutých termínoch.
Stanovisko za AZZZ SR predniesol pán Egyed, ktorý neodporúča prijať tento návrh. Generálna dohoda je dohodou všetkých troch partnerov, ale predložený návrh uvádza prakticky iba čo má predložiť vláda, hoci v rade prípadov ide o neoddeliteľnú zodpovednosť všetkých troch partnerov.

Závery:
Rada
A: n e d o s p e l a k dohode,
B: vládna strana a AZZZ SR n e s ú h l a s i a s predloženým materiálom a netrvajú na jeho
opätovnom prerokovaní,
C: KOZ SR ž i a d a , aby sa materiál opätovne prerokoval na mimoriadnom rokovaní RHSD SR .



K bodu 14
Správa o sociálnej situácii obyvateľstva Slovenskej republiky v roku 1999 - vývoj za 10 rokov.

Predmetný materiál uviedol minister práce, sociálnych vecí a rodiny SR, Peter Magvaši.
Stanovisko za AZZZ SR uviedol pán Kollár, ktorý odporučil materiál zobrať na vedomie. Stretnutie, ktoré sa uskutoční za účasti premiéra k reštrukturalizácii plynárenstva SR a privatizácii Transpetrolu, a.s. sa využije aj na prediskutovanie sociálnej situácie obyvateľstva SR.
Stanovisko za KOZ SR uviedol pán Gajdoš, ktorý konštatoval, že v roku 1999 sa výrazne zhoršila sociálna situácia obyvateľstva Slovenska a ďalej sa prehĺbil prepad životnej úrovne oproti roku 1989. KOZ SR žiada vládu SR a zamestnávateľov, aby dôsledným plnením záväzkov GD na rok 2000 zabezpečili ekonomické a sociálne ozdravenie spoločnosti. KOZ SR žiada vládu SR a AZZZ SR usporiadať summit na riešenie problémov zamestnanosti. Upozornil najmä na výrazné zvýšenie nezamestnanosti, pokles reálnych príjmov rodín zamestnancov a pokles reálnej mzdy.



Závery:
Rada
A: b e r i e n a v e d o m i e materiál s pripomienkami,
B: o d p o r ú č a predkladateľovi predložiť materiál na ďalšie legislatívne konanie,
C: o d p o r ú č a na riešenie problémov zamestnanosti usporiadať summit za účasti všetkých troch
sociálnych partnerov.



K bodu 15
Rôzne.

a) Pán Vaškovič za AZZZ SR požiadal o urýchlené prerokovanie zákona o konkurze a vyrovnaní v parlamente.

Záver:
Rada
ž i a d a NR SR o urýchlené prerokovanie návrhu zákona o konkurze a vyrovnaní v skrátenom legislatívnom konaní.

b) Pán Pavlů za AZZZ SR upozornil na problém urýchleného doriešenia správnych poplatkov.
c) Štatistický úrad SR písomne predložil vývoj zahraničného obchodu za január až marec 2000.
d) Po skončení RHSD SR sa uskutoční Predsedníctvo RHSD SR, ktoré určí termín a hodinu mimoriadneho zasadnutia RHSD SR.





Materiály na informáciu

1. Návrh Zákon, o správe a vymáhaní súdnych pohľadávok.
2. Návrh Zákon o reklame a o zmene Obchodného zákonníka.
3. Správa o zahraničnom obchode Slovenskej republiky v roku 1999, predpoklad na rok 2000 so zameraním na podporu exportu.
4. Správa o plnení acquis communautaire.
5. Návrh legislatívneho zámeru o zdravotnom poistení, postavení zdravotných poisťovní a o zriadení Správy zdravotného poistenia.
6. Informácia o vývoji finančnej situácie Sociálnej poisťovne v roku 1999.
7. Správa o činnosti Protimonopolného úradu SR za rok 1999.
8. Súhrnná správa o realizácii Medzinárodného roka starších ľudí.
9. Návrh legislatívneho zámeru Trestného zákona a Trestného poriadku.
10. Návrh zákona NR SR o núdzových zásobách ropy a o ropných výrobkoch, o riešení stavu ropnej núdze a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
11. Návrh účasti trojstrannej delegácie Slovenskej republiky na 88. zasadnutí Generálnej konferencie Medzinárodnej organizácie práce v dňoch 30. mája až 15. júna 2000 v Ženeve.
12. Návrh Legislatívny zámer zákona o všeobecne prospešných spoločnostiach v bývaní.
13. Telekomunikačná politika SR na roky 2000 - 2002.

Predmetné materiály Rada bez prerokovania v z a l a n a v e d o m i e.

Predseda Rady pán Mikloš poďakoval prítomným za účasť a ukončil rokovanie RHSD SR.



Vypracovala: Andrea Strečková
Za správnosť: Anna Machaliková


za vládu
Ivan M I K L O Š
predseda rady

za odbory
Peter G A J D O Š
podpredseda rady

za zamestnávateľov
Jozef K O L L Á R
podpredseda rady